Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gunnar Obolenski: šotlase firma suretab bussiturgu

    ASi Sebe tütarfirma Eesti Buss juhi Gunnar Obolenski sõnul peavad nõrgemad firmad hakkama vaeva nägema, et välismaise odavbussifirma kõrval pinnale jääda.Foto: Eiko Kink

    Bussiturg avaneb šotlase Brian Souteri odavbussifirmaga ebavõrdseks võitluseks, ütles ASi Sebe tütarettevõtte Eesti Buss juht Gunnar Obolenski. Võitluses jäävad Obolenski hinnangul ellu vaid tugevamad.

    “Kõigil ei ole tagataskus miljardeid, et mitu aastat miinusega sõita. Saame ju aru, et tegelikult ei ole võimalik ühe euroga kasumlikult sõita. Pigem toimub turu väljasuretamine selleks, et kui kõik on asjad kokku pakkinud, hakata kasumit teenima,” rääkis Obolenski uuest konkurendist.
    Obolenski on siiski konkurentsi elavnemise poolt, sest see muudab bussisõidu kvaliteetsemaks. “Tugevamad jäävad ellu, nõrgematel on vaja rohkem trenni teha, et tugevamaks muutuda või kõrvale astuda.”
    Eesti Buss on Sebe ASi tütarfirma, mille omanik on Mootor Grupp AS. Viimase omanduses on ka Lux Express Estonia AS. “Sebena sõitmine on näidanud, et oli lihtne ja keskpärane sõita kõikjal ja ühesuguse standardiga. Nüüdseks hakkab see aeguma - turule jäävad ainult väga kindla ja tugeva sõnumiga tooted,” nentis Obolenski, kelle hinnangul keskenduvad bussireisijad tulevikus kas kõige kvaliteetsema või kõige odavama bussisõidu valimisele.
    Riisub koore
    Praeguseks on Souter välja öelnud, et Super Bus Transport Holdingu bussid hakkavad sõitma liinidel Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Narva.
    “Kui võetakse ära koor põhimagistraalide vedajatelt, kaob võimekus sõita väljaspool neid, sest väiksemate maakondade liinid ei ole niivõrd tulusad. Meie oleme käike ette teinud tehnika soetamise ja sektori kõige kõrgema töötasuga. Meil ei ole vaja enam väga kõrget hüpet edasi teha nagu teistel,” ütles Obolenski. “Oleme aastaid valmistunud, et konkuretsiolukorrad, mis meile jõuavad, ei tõmbaks hinge kinni. Muudatustest ei ole pääsu, aga need ei ole väga valusad.”
    Stsenaariume, milliseid samme bussifirmad konkurendi saabudes teevad, on mitu: näiteks väiksemad võivad ühineda või ennast suuremale huvilisele müüa. “Fakt on, et kõik otsivad võimalusi inimesi ära vedada ja äri teha, mitte vaid teenust osutada,” ütles Obolenski, kelle sõnul oli arvata, et välismaa tegijad siinsele turule murravad.
    Soome nõrgem Eestist
    Väga jõuliselt tegutseb Souteri odavbussifirma Poolas ja Soomes. Kõige eredam näide pärinebki Obolenski sõnul Soomest, kus odava konkurendi tulek turu peapeale pööras. Soome turg lasti täiesti vabaks. Liiniload lõppesid ja nende andmist alustati uuesti. “Turg on suurem, kvaliteet oluliselt nõrgem kui meil, hinnad meist veelgi kõrgemad. Seal oli ruumi võitluseks ja aktiivseks äriks oluliselt rohkem,” ütles Obolenski, kelle hinnangul Eestis nii drastilist muutust tulla ei saa.
    Ennetavalt astuski uuele välismaisele ettevõttele Mootor Grupp vastusammu. Odavbussiliin Simple Express hakkab Lux Expressi juhatuse esimehe Hannes Saarpuu sõnul kasutama odavlennufirmadega sarnast hinnastamist. Kõige esimesena pileti ostnud kliendid saavad kõige soodsama hinna. Täituvuse kasvades kasvab ka pileti hind, kuid sõltumata liinist ei ole see ettevõtte kodulehelt ostes rohkem kui viis eurot.
  • Hetkel kuum
Ekspert: ärme rabista kohustuslike e-arvete jõustamisega
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
Ettevõtetel tasub juba praegu lepingus paika panna arve esitamise viis, muidu võib valitsusest riigikogu menetlusse saadetud eelnõu järgi enese teadmata nõustuda e-arve esitamise kohustusega, kirjutab äriõiguse ekspert ja kauaaegne ettevõtjate õigusnõustaja, advokaadibüroo RASK partner Annika Vait.
USA aktsiaturul näitavad ralli märke uued sektorid
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Neljapäeval USA aktsiad tõusid, kuna prognoositust suurem arv töötu abirahade taotlusi näitas, et tööjõuturg jätkab jahtumist, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Raadiohommikus: juhtimisest, kinnisvarast ja kliimaseadusest tööstusele
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Reedene raadiohommik vaatleb äsja avalikustatud kliimaseadust, kuid juttu tuleb just selle mõjust tööstusele. Räägime, kuidas mõjutab kavandatav seadus Heidelberg Materials Kundat ehk endist Kunda Nordic Tsementi. Samuti tuleb juttu sellest, kuidas läheb ettevõttel praegu.
Vene gaasitootjad saavad Euroopalt uue löögi
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.
Euroopa Komisjon arutab kolmapäeval uusi sanktsioone, mis peaksid kärpima Venemaa gaasitulu. Samas ei pane need Euroopa riikidele keeldu Vene gaasi enda tarbeks sisse osta.