Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gunnar Obolenski: šotlase firma suretab bussiturgu

    ASi Sebe tütarfirma Eesti Buss juhi Gunnar Obolenski sõnul peavad nõrgemad firmad hakkama vaeva nägema, et välismaise odavbussifirma kõrval pinnale jääda.Foto: Eiko Kink

    Bussiturg avaneb šotlase Brian Souteri odavbussifirmaga ebavõrdseks võitluseks, ütles ASi Sebe tütarettevõtte Eesti Buss juht Gunnar Obolenski. Võitluses jäävad Obolenski hinnangul ellu vaid tugevamad.

    “Kõigil ei ole tagataskus miljardeid, et mitu aastat miinusega sõita. Saame ju aru, et tegelikult ei ole võimalik ühe euroga kasumlikult sõita. Pigem toimub turu väljasuretamine selleks, et kui kõik on asjad kokku pakkinud, hakata kasumit teenima,” rääkis Obolenski uuest konkurendist.
    Obolenski on siiski konkurentsi elavnemise poolt, sest see muudab bussisõidu kvaliteetsemaks. “Tugevamad jäävad ellu, nõrgematel on vaja rohkem trenni teha, et tugevamaks muutuda või kõrvale astuda.”
    Eesti Buss on Sebe ASi tütarfirma, mille omanik on Mootor Grupp AS. Viimase omanduses on ka Lux Express Estonia AS. “Sebena sõitmine on näidanud, et oli lihtne ja keskpärane sõita kõikjal ja ühesuguse standardiga. Nüüdseks hakkab see aeguma - turule jäävad ainult väga kindla ja tugeva sõnumiga tooted,” nentis Obolenski, kelle hinnangul keskenduvad bussireisijad tulevikus kas kõige kvaliteetsema või kõige odavama bussisõidu valimisele.
    Riisub koore
    Praeguseks on Souter välja öelnud, et Super Bus Transport Holdingu bussid hakkavad sõitma liinidel Tallinn-Tartu, Tallinn-Pärnu ja Tallinn-Narva.
    “Kui võetakse ära koor põhimagistraalide vedajatelt, kaob võimekus sõita väljaspool neid, sest väiksemate maakondade liinid ei ole niivõrd tulusad. Meie oleme käike ette teinud tehnika soetamise ja sektori kõige kõrgema töötasuga. Meil ei ole vaja enam väga kõrget hüpet edasi teha nagu teistel,” ütles Obolenski. “Oleme aastaid valmistunud, et konkuretsiolukorrad, mis meile jõuavad, ei tõmbaks hinge kinni. Muudatustest ei ole pääsu, aga need ei ole väga valusad.”
    Stsenaariume, milliseid samme bussifirmad konkurendi saabudes teevad, on mitu: näiteks väiksemad võivad ühineda või ennast suuremale huvilisele müüa. “Fakt on, et kõik otsivad võimalusi inimesi ära vedada ja äri teha, mitte vaid teenust osutada,” ütles Obolenski, kelle sõnul oli arvata, et välismaa tegijad siinsele turule murravad.
    Soome nõrgem Eestist
    Väga jõuliselt tegutseb Souteri odavbussifirma Poolas ja Soomes. Kõige eredam näide pärinebki Obolenski sõnul Soomest, kus odava konkurendi tulek turu peapeale pööras. Soome turg lasti täiesti vabaks. Liiniload lõppesid ja nende andmist alustati uuesti. “Turg on suurem, kvaliteet oluliselt nõrgem kui meil, hinnad meist veelgi kõrgemad. Seal oli ruumi võitluseks ja aktiivseks äriks oluliselt rohkem,” ütles Obolenski, kelle hinnangul Eestis nii drastilist muutust tulla ei saa.
    Ennetavalt astuski uuele välismaisele ettevõttele Mootor Grupp vastusammu. Odavbussiliin Simple Express hakkab Lux Expressi juhatuse esimehe Hannes Saarpuu sõnul kasutama odavlennufirmadega sarnast hinnastamist. Kõige esimesena pileti ostnud kliendid saavad kõige soodsama hinna. Täituvuse kasvades kasvab ka pileti hind, kuid sõltumata liinist ei ole see ettevõtte kodulehelt ostes rohkem kui viis eurot.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Nädala lood: helesinine Hispaania unistus ja 650 töökoha kadumine Eestis
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Sel nädalal kõnetasid Äripäeva lugejaid lood, mis olid seotud Hispaaniaga ja sealse kinnisvaraga, kuid huvi pakkus ka väike Eesti linn, kus võib töökoha kaotada 650 inimest. Lisaks kõnetas veel ehitus ja valdusfirma laiali jagamine.
Joogitootja: nii keerulisi aegu ei mäleta, ootame valitsuse vahetust
Praegu on hästi keeruline aeg ja mitte ainult väiketootjatel, vaid üleüldse ettevõtjatel, sest see valitsus ei ole ettevõtjasõbralik, ütles joogitootja Kodase omanik Sulev Nõmmann.
Praegu on hästi keeruline aeg ja mitte ainult väiketootjatel, vaid üleüldse ettevõtjatel, sest see valitsus ei ole ettevõtjasõbralik, ütles joogitootja Kodase omanik Sulev Nõmmann.