• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 25.11.15, 08:41
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Estonian Airi vari langes Elronile

Elroni konkurendi Sebe omanikfirma tellitud õigusanalüüs viitab, et riigi plaan osta Elronile Tallinna-Tartu liini teenindamiseks uued rongid võib olla vastuolus riigiabi reeglitega. Viimati pankrotistus Estonian Air just keelatud riigiabi tõttu.
Elroni reisirong
  • Elroni reisirong
  • Foto: Raul Mee
Majandusministeerium kinnitas, et tegemist ei ole keelatud riigiabiga, samas ollakse valmis selles küsimuses Euroopa Komisjoniga konsulteerima, vahendas ERRi uudisteportaal.
Elron teenib vaid kolmandiku oma tuludest piletimüügist ning ülejäänud kaks kolmandikku on abi maksumaksjalt. Hoogsa laienemise tulemusel soovib Elron nüüd saada riigilt veel lisaabi, et tegevust laiendada.
Konkurendid on sellisest tegevusest häiritud ning nii palus bussifirmade Sebe ja LuxExpress omanik Hugo Osula advokaadibürool Sorainen uurida, kas Eesti riik tohib Elronit toetada Tallinna-Tartu liinile uute rongide hankimiseks või on see konkurentsi rikkumine. Soraineni vandeadvokaadi Allar Jõksi sõnul tohiks praeguses igati toimivas konkurentsiolukorras riigiabi eraldada vaid amortiseerunud rongide asendamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seevastu majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi raudteeosakonna juhataja Ain Tatteri väitel annab Euroopa Liidu seadus neile väga laiad õigused tellida teenust, mida reisijad nõuavad.
Loe pikemalt ERR uudisteportaalist.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele