Äripäeva kontorisse saabus täna seitse ümbrikku, millest igaühte oli pistetud libaarve mõne väljamõeldud või ka reaalselt eksisteeriva kaubamärgi eest.
Libaarve Imelise Ajaloo kaubamärgiga seoses. Foto: Äripäev
Sama sisuga petukirju on saanud teisedki ettevõtted.
Libaarvetega on saatja üritanud tabada märki ehk Äripäevale laekusid libaarved näiteks Imelise Ajaloo kaubamärgi eest, aga saatja oli leiutanud ka muid meedia ja üritustega seotud kaubamärke nagu "Tervise UUDISED" ja "Big4 Konverents". Sekka sattus ka kaubamärk "Parimate soovidega".
Arved sisaldavad kontonumbrit ja muud makse tegemiseks vajalikku infot. Arved on väljastanud juriidiline keha nimega TPP Trademark and Patent Publication, mille aadressiks on märgitud Poola. Iga libakaubamärgi hind on arvel 1370 eurot.
Ettevõttele on loodud ka napi infoga kodulehekülg, kus aga eksisteerib kaubamärkide ja patentide otsing.
Libaarved on üsna lihtlabaselt vormistatud:
Libaarve Foto: Äripäev
Libaarved saadeti AS Äripäeva nimele ühekaupa postiga. Foto: Äripäev
Eestisse on jõudnud Nigeeria kirjadena kuulsust kogunud petuskeemide uus laine, millega püütakse nahka üle kõrvade tõmmata suurfirmade raamatupidajatel ja naiivsetel kodanikel, kellele müüakse telefonitsi fiktiivseid Tesla aktsiaid.
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.