• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti transiidiäri seis on kriitiline

    Muuga konteinerterminalFoto: ÄP fototoimetus

    Olukord on kriitiline, tunnistas Transiidikeskuse juht Erik Laidvee. "Kui me riiklikul tasemel midagi ette ei võta, siis ähvardab kogu Eesti transiiti mitmekordne kukkumine."

    Transiidikeskuse AS Muuga konteinerterminal käitles selle aasta esimese kahe kuuga 30 309 TEU’d (konteineri tingühik), mis on 11,2% vähem kui eelmisel aastal. Konteinerites veetava kaubakoguse tonnaaž vähenes perioodi võrdluses 3,7%.
    Transiidikeskuse AS üldkaubaterminal käitles samas 2016. aasta kahe kuuga 75 630 tonni tüki- ja puistekaupu, mis on 38% enam kui möödunud aasta samal perioodil. Transiidikeskuse AS terminalide kogukaubakäive kokku oli 406 035 tonni, mis on 2% enam kui möödunud aasta samal perioodil. Tonnaaži tõus on seotud raskemate kaubagruppide transiidiga.
    Möödunud aastal vähenes Transiidikeskuse konteinerkäive viiendiku võrra ning uuel aastal jätkab kaubavoog kahanemist.
    “Meie jaoks on olukord muutumas kriitiliseks,“ kommenteeris keerulist olukorda Transiidikeskuse juhatuse esimees Erik Laidvee. „Meie terminale läbiv kaubavoog on vähenenud küll aeglasemalt kui Tallinna Sadama kogu transiitvoog, ent selles on vähe lohutavat. Venemaa ja Lääne sanktsioonide vastastikune mõju on viinud Venemaa lõpptarbijate ja ettevõtete ostujõu kokkukukkumiseni. Kui me riiklikul tasemel midagi ette ei võta, siis ähvardab kogu Eesti transiiti mitmekordne kukkumine.”
    Sel aastal 20. tegevusaastat tähistav ettevõte otsib võimalusi kulude kokkutõmbamiseks. 
    “Me vajame hädasti, et Tallinna Sadam ei rakendaks operaatoritele trahve geopoliitilisest kriisist tingitud transiidi kokkulangemisega. Täna on meil lepingutes miinimum kaubakohustuse määrad, mille täitmiseta nõuab Tallinna Sadam sisse trahve, mis raskendavad olukorda veelgi,“ märkis Laidvee. „Selliste kuludega, millele lisanduvad regiooni suurimad kauba- ja navigatsioonitasud, pole Eesti naabritega võrreldes enam konkurentsivõimeline - oleme kulupõhiselt Läänemere kalleim transiidikoridor.“
    Transiidikeskuse AS on konteineri- ja üldkaubaterminalide operaator Muuga sadamas.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Gregor Raudvere: kalli elektri kurja juur
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Iga ministeerium, kohalik omavalitsus ning eri ametiasutused vaatavad energeetikat vaid oma mätta otsast ja just seda suppi me praegu kõrge elektri hinna näol helbime, kirjutab ettevõtja, OÜ Adepte Group juhatuse liige Gregor Raudvere.
Elektriautotootjad SECiga pahuksis
USA Väärtpaberi-ja Börsikomisjon (SEC) on nii Tesla kui ka Lucid Motorsi uurimise alla võtnud, vahendab Yahoo Finance.
USA Väärtpaberi-ja Börsikomisjon (SEC) on nii Tesla kui ka Lucid Motorsi uurimise alla võtnud, vahendab Yahoo Finance.
Elektri hind tõusis uue rekordini Novembri algusega võrreldes 15kordne tõus
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Eesti piirkonnas on elektri hind täna rekordiliselt kõrge, keskmine megavatt-tunni hind ulatub enam kui 290 euroni, selgub Nord Pooli andmetest.
Tööstur: tootjad peaksid julgemalt hindu tõstma
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".
"Et ettevõtted oleksid tugevad, arendaksid tootmistehnoloogiaid ja saaksid teha rohelisemaid valikuid, on toote hinna tõstmine paratamatu," ütles mööblitootja Bed Factory Sweden juht Indrek Aasna hiljuti konverentsil "Tööstuse äriplaan 2022".