• OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,93%37 674,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • OMX Baltic−0,17%288,87
  • OMX Riga−0,69%878,87
  • OMX Tallinn0,12%1 831,08
  • OMX Vilnius−0,23%1 137,73
  • S&P 500−1,12%5 712,2
  • DOW 30−0,31%42 454,79
  • Nasdaq −2,04%17 899,02
  • FTSE 1000,3%8 689,59
  • Nikkei 225−0,93%37 674,03
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,93
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%90,6
  • 31.03.16, 13:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Valitsus annab Uberile ja Taxifyle võimaluse

Valitsus andis täna riigikogu majanduskomisjonile toetuse sõidujagamise regulatsiooni väljatöötamiseks.
Eesti valitsus annab sõidujagamisteenusele võimaluse.
  • Eesti valitsus annab sõidujagamisteenusele võimaluse. Foto: EPA
„Eesti valik on innovatsiooni toetada ja nii teeme juba eelmisest aastast koostööd Taxify, Uberi ja teiste sõidujagamisteenust pakkuvate ettevõtetega. Kahtlemata oleme sellel teel üsna alguses, kuid põhimõtteline suund on mitte keelata, vaid lubada, ning luua keskkond, mis on tarbijate kasu ja ettevõtlike inimeste huvides,“ sõnas majandusminister Kristen Michal.
Eelnõu kasutab sõidujagamise puhul terminit “kokkuleppevedu”, millele polnud seni veel nõudeid ette nähtud. Kokkuleppeveoks loetakse vaid sellist tasulist sõitjatevedu, mis on vastavas elektroonilises süsteemis (nt Taxify, Uber) registreeritud. See süsteem peab omakorda vastama teatud nõuetele, näiteks peab see säilitama andmeid sõitude kohta (tagades seejuures sõitjate andmete konfidentsiaalsuse), kuvama sõidu tellimisel juhi nime ja sõiduki registreerimismärgi, kõik teenusega kaasnevad tasud jms. 
Samuti peab sõidujagamise teenus olema selgelt taksoteenusest eristatav ning kokkuleppevedaja sõiduk ei tohi kanda takso tunnusmärke. Kui taksoteenuse puhul reguleerib ühistranspordiseadus eraldi kliendi õiguste kaitset, siis sõidujagamise puhul tuleb vaidluste lahendamisel lähtuda võlaõigusseadusest. 
Kuna sõidujagamisteenused mõjutavad traditsioonilist taksoveosektorit, teevad algatajad ettepaneku paralleelselt ühistranspordiseaduse muudatustega lihtsustada ka taksojuhtidele seatud nõudeid. Kõik ettepanekud vajavad veel riigikogu majanduskomisjoni juhtimisel lisaarutelu huvigruppide, ministeeriumide ekspertide ning maksuameti esindajatega.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele