• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 14.04.16, 14:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

„Võõralt saab parimad ideed“

Uue toote või teenuse edule tõmbavad kriipsu peale liigne kiindumine ettevõtte olemasolevatesse toodetesse ning ühekülgsus nii ideedes kui ka töötajates.
Pärnu Juhtimiskonverents
  • Pärnu Juhtimiskonverents
  • Foto: Raul Mee
Turgu muutvate ärimudelite väljatöötamiseks kulub umbes kümme kuni tosin aastat, tõi Pärnu Finantskonverentsil välja doktorikraadiga Soome ettevõtja Jukka Ala-Mutka, kes ise loonud viis firmat. „Mitte midagi ei juhtu üleöö, kuigi tundub, et edu saabus kiiresti.“ Ta illustreeris seda näiteks elektriautode tootja Teslaga, mis hiljuti tõi turule kolmanda mudeli turule tõi ning sai ööpäevaga veerand miljonit eeltellimust. „Kümme aastat tagasi polnud midagi, brändist rääkimata,“ selgitas ta. „Siis lõi Elon Musk elektrimootoriga sportauto, müüs seda kallilt, lõi brändi ning müügist ja investoritelt saadud raha investeeris järgmiste mudelite arendusse.“
Valdkonnas suuri muutusi esile toonud firmade – nagu Airbnb, Uber, Southwest Airlines ja Dropbox – ärimudeleid uurinud Mutka sõnul on raske turule tulla millegi murrangulisega, kui selleks otsitakse hüppelauda seni tehtult ja olnult ehk näiteks vaid firma seest. „Et luua maailma muutvat, on vaja firmas viia sisse töökultuur konkureerimiseks,“ selgitas ta. „See on aga raske, kui oled tööstuses sees.“
Näiteks Kanada kullatootja Goldcorp juht Rob McEwen külastas 1990. aastate lõpus IT-konverentsi ning sai seal operatsioonisüsteemi Linux valmimisest (nii-öelda ühistootmine, kus tarkvara kirjutavad paljud inimesed) kuuldes idee. Ettevõte tegi oma kogutud geodeetilised andmed avalikuks ning kutsus üles inimesi andmeid ära kasutama ja analüüsima, et selguksid mahukad kullamaardlad. Ettevõte investeeris konkurssi umbes pool miljonit eurot, kuid kaevandas saadud tulemustele tuginedes 5,5 miljardi euro eest kulda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele