Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Volvo pani eelistuse muutmisega täkkesse

    40. seeria autod on mõeldud noorele linlastepõlvkonnale, kes ei taha „oma vanemate auto odavamat varianti“.Foto: NetCarShow.com

    Volvo tegi 2010. aastatel pöörde ja otsib kasvu väikeautode turult, kulutades selleks rohkelt raha.

    Autotootja Volvo Cars investeerib rohkem kui kunagi varem, kirjutab Kauppalehti. Ettevõte on Hiina omanike käes kasumlikuks muutunud ning nüüd kasvab käive kahekohaliste arvudega mõõdetavas tempos.
    Volvo esitles Göteborgis kaht uut kontseptautot – 40.1 ja 40.2. Nende mudelitega trügib tootja väikeautode tihedale turule. Uute autode tootmine käivitatakse 2017. aastal. Mudelite seas on Twin Engine plug-in-hübriidversioon ja elektrimootoriga auto. Volvo seab eesmärgiks olla elektriautode tootjate esireas. Plaan on müüa miljon elektriautot aastaks 2025, põhirõhk on Ameerika ja Aasia turgudel. Ettevõtte tegevjuhi Håkan Samuelssoni hinnangul võiks see mudel Volvo portfellis kolmandaks tõusta.
    Volvo püstitas eelmisel aastal oma aegade rekordi, müües üle poole miljoni auto. Ettevõtte keskpikk eesmärk on müüa aastas 800 000 masinat. Tänavu esimeses kvartalis kasvas Volvo käive 24 protsenti eelmise aastaga võrreldes. „Tahame müüa ahvatlevaid autosid. Müügieesmärgi täitumine on vaid selle tulemus,“ ütles Samuelsson.
    Äsja esitletud 40. seeria autod on mõeldud linnanoorele, kes ei taha „oma vanemate auto odavamat varianti“.

    Asutatud 1927 Göteborgis

    Hiina firma Zhejiang Geely ostis Volvo 2010

    Töötajaid 29 000

    2015. aasta käive 17,6 miljardit eurot ja kasum 0,7 miljardit eurot

    Trendiga käib kaasas ka müük
    Ka autode müümise viis muutub. „E-tellimuste arv kasvab. Kliendid sõeluvad valikuid veebis, leiavad sobiva auto ja tellivad selle. Noored võtavad kergemini uusi asju omaks. 40. seeria kiirendab kindlasti e-müügi kasvu,“ oli Samuelsson kindel.
    Tõusvad trendid on isesõitvad autod ja turvalisus. Volvo on pannud 2020. aasta eesmärgiks, et ükski inimene ei sure ega saa tõsiselt vigastada uue Volvoga sõites.
    Jõuliselt investeeriv Volvo tegi sel aastal debüüdi rahaturul, lastes välja 500 miljoni euro mahus võlakirja, mis märgiti 7,5kordselt üle.
    Tähele on pandud seda, et ettevõte annab regulaarselt teada oma kvartalitulemustest nagu börsiettevõte. Küsimus, millal Volvo börsile läheb, juhilt vastust ei saa. „Hea küsimus. Seda peate omanikelt küsima. Tahame, et ettevõte oleks avatum ja läbipaistvam ja käituks nagu börsiettevõte,“ ütleb Samuelsson. Tema sõnul ei tuleks aga seda tõlgendada nii, et Volvo on juba teel börsi poole.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.