Saksamaa rahandusministeerium tegi ettepaneku päikeseenergia maksustamiseks, kuid majandusministeerium on vastu.
- Saksamaal asuva taluhoone katust kaetakse päikesepaneelidega. Foto: Scanpix/Reuters
Rahandusminister Wolfgang Schäuble tahab maksustada päikeseenergia, mis tarbitakse ära ettevõtetes, kus see toodetakse. See viiks kehtiva korra vastavusse ELi riigiabi reeglitega – päikseenergia tootjad ei saa üheaegselt vastu võtta riiklikke toetusi ja teisalt nautida maksuvabastust, kui toodetud elekter ise ära tarbitakse.
Majandusminister Sigmar Gabriel on vastu, kuna päikeseenergia maksustamine on risti vastuolus
Saksamaa energiapoliitika üldise suunaga tuumaenergialt taastuvenergia suunas.
Vastasseis on märk Saksamaa valitsuse energiapoliitika erimeelsustest ja dilemmadest – ühelt poolt tahavad tarbijad ja tööstus taskukohast elektri hinda, teisalt saaste vähendamist. Riigi suurimad tootmisvõimsused on aga just tuuma- ja söeküttel jaamades.
Kolmapäeval protestis 30 000 tuuleenergia sektori töötajat valitsuse plaani vastu kärpida tuuleenergia toetusi. Kantsler Angela Merkeli partei CDU on aga mures, et taastuvenergia osakaalu kiire kasv ajab elektri hinna üles ja ohustab tööstust.
Läinud aastal moodustas tuule ja päikese jõul ning biomassist toodetud elekter kolmandiku Saksamaal toodetud elektrist. Taastuvenergiale garanteeritud toetused ulatusid 23 miljardile eurole, mille maksis kinni tarbija. „Tänu“ sellele on elektri hind Saksamaal
Euroopa Liidus Taani järel kõige kõrgem.
Rahandusministeeriumi pakutud maks oleks 2 senti kWh kohta ning kehtiks neile päikseenergia tootjatele, kes aastas üle 20 MW oma toodetud elektrist ise ära tarbiivad. Nii ei puudutaks see kodutarbijaid, kes katusele päikesepaneelid on pannud.
Saksa päikeseenergia tööstus hoiatab, et maksu kehtestamisest kannataks üle 100 000 väikese ja keskmise suurusega ettevõtte ning talumajapidamise.
Seotud lood
FIDE kiir- ja välkmale maailmameistrivõistlused toimuvad 2024. aastal esmakordselt New Yorgis. 26. detsembril Wall Streetil algav suursündmus toob kokku maailma tippmaletajad ja rõhutab male sümbolväärtuseid – strateegiat ja riski –, mida seekord väljendatakse globaalse ärikeskuse südames.