Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti eksportijasse suhtutakse kui odavasse idaeurooplasesse

    Marketingi Instituudi juht Anu Mall Naarits ja ettevõtja Kristo Kirs Paides arvamusfestivalil esinemas.Foto: Andres Haabu

    Paides toimuval arvamusfestivalil arutelul "Kuidas eksport hoo sisse saaks?" leidsid esinejad, et ekspordi suur probleem on kehv tootearendus ning ülejäänud Euroopa suhtumine meisse kui idaeurooplastesse.

    Ettevõtja Kristo Kirsi hinnangul on asi, mida me lahendada väga kergelt ei saa, suhtumise muutumine, et me oleme Ida-Euroopa. „Esimene asi, kui lähed uut turgu vallutama, siis sind võetakse idaeurooplasena, võetakse kui odava toote odavat tegijat. See on väga tõsine probleem,“ rääkis Kirs. „Kui Saksa kliendid meile külla tulevad, siis on selline vau-efekt, et oo, see on ju Euroopa, polegi Venemaa. Kui nad korra siin külas ära käivad ja näevad meie tootmist ja inimesi, siis suhtumine muutub.“
    Tootearenduse korralikuks hüppeks on Kirsi sõnul vaja hulljulgust, ebaratsionaalset mõtlemist. Mitu toodet võib enne prügikasti minna, kui üks asi korralikult elama hakkab.
    Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse ettevõtluse ja ekspordi keskuse direktor Tea Danilovi sõnul pole Eesti väike siseturg ekspordi võtmes probleem, vaid pigem stimulatsioon välisturule minekuks. „Mis võib olla probleem, on see, et väikese siseturuga pole võimalik nii hästi mõnda toodet testida kui suurema siseturuga riikidel, mis tähendab, et vahel võidakse välisturule minna veel veidi toore tootega,“ märkis Danilov.
    Danilov tõi esile, et kui aasta esimese kuue kuuga on eksport kasvanud 0,4 protsenti, kuid mahud on kasvanud, hinnad langenud. „Meid vaevab madal marginaal. Konkurentsivõitluses kipume liiga kergelt langetama hindu,“ nentis Danilov. „Aga ju siis pole meil head argumenti hea hinna küsimiseks.“ Ta lisas, et tootearendusega tuleb tegeleda, et oleks toode, mille eest korralikku hinda küsida. „ELi keskmisega võrreldes on meie väljamüügihinnad langenud rohkem.“ 
    Danilovi sõnul tuleb Eesti vastu tekitada huvi, aga seda ettevõtja üksi ei tee. Palju lihtsam on ettevõtjal, kui ta läheb turule, kus juba midagi teatakse Eestist ja see midagi on positiivne, märkis ta.
    Pagulased võiksid aidata
    Marketingi Instituudi juhi Anu-Mall Naaritsa sõnul on ekspordi pikaajalisem probleem see, et oleme äärmiselt kehvad ettevõtluse ja teaduse kokkuviimisel. „Eestis on need maailmad kahjuks väga eraldi. Katsuge leida üksteist, ilma selle koostööta me väärtusahelas ülespoole liikuda ei saa,“ märkis Naarits.
    Naaritsa hinnangul tasuks ära kasutada ka pagulasi, nii nagu teevad seda näiteks Skandinaavia riigid, kus teise põlvkonna sisserändajad aitavad jõuda sealsetel ettevõtjatel Aafrika ja Araabia riikide turgudele.
    Paide ettevõtja Toomas Agasilla hinnangul peab toode olema pidevas arengus, sest turu nõuded muutuvad väga kiiresti. „Kui hetkeks maha jääd, pole enam konkurentsis,“ nentis ta.
    Agasild märkis ka, et enne, kui pagulaste peale lootma jääda, võiks õppida ise paremini tööd tegema. „Töö tulemuslikkuses oleme ikka kordades maas võrreldes teiste riikidega. Kui me efektiivsust ei tõsta, ei löö me ka välisturul tulevikus läbi,“ rääkis Agasild.
    ICC Eesti peasekretäri Tiit Tammemägi hinnangul on suurim probleem hoopis rahvuslik individualism, koostöövaimu on hädasti Eestis vaja.
    „Kiiremini muudetav probleem on kompetents. Näiteks David O`Brock on julgenud seda välja öelda, et eestlased ei oska müüa ja käituvad ülbelt, lähevad oma koraaniga võõrasse kirikusse,“ lausus Tammemägi. Danilov märkis, et samas peetakse Eesti müügimehi usaldusväärseteks.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Microsoft: algasid Vene mõjutuskampaaniad USA valimisteks
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.
Tänavuste USA presidendivalimiste mõjutamiseks on Microsoft täheldanud viimase 45 päeva jooksul Venemaa veebikampaaniaid, vahendab Reuters.