Hind, mida küsime kvaliteetse toote väljatöötamise eest, ei ole mitte kõrge, vaid aus, ütles ainult välismaale müüva mootorsõiduki osade tootmisega tegeleva Wisefab OÜ juht ja omanik Ardo Kalda.
- Garaažis autot putitanud Ardo Kalda (vasakul) ideest sündis firma, mis on mõne aastaga tõusnud suurimate eksportijate sekka. Kõrval äripartner, Tallinna Tehnikaülikooli õppejõud Risto Kõiv. Foto: Andras Kralla
Kui motosõidumaailmas tegutseva Rabaconda OÜ juht ja omanik Jakob Saks rääkis premium toote väljatöötamisest, mis lubab küsida välisturgudel kõrget hinda, siis Kalda rõhutas samuti, et nad pakuvad premium hinnaklassis toodet.
Läinud nädalavahetusel toimus Paides arvamusfestival, kus eksporditeemalisel arutelul nenditi, et endiselt kohtab mujal maailmas suhtumist eesti eksportööridesse kui odavatesse idaeurooplastesse, kelle tootelt-teenuselt eeldatakse madalat hinda.
Kalda sõnul ei ole ta kusagil kohanud, et keegi oleks neisse suhtunud kui odavasse idaeurooplasesse. Samas ei ole nende firma kuidagi salanud, et nad Eestist on, pigem rõhutanud seda, et nad on Euroopa Liidust, kus on ühtsed standardid.
„Me teeme kõik ise, alates väljatöötamisest kuni viimse detaili tootmiseni. Pakume kvaliteetsest materjalist. Me ei proovigi olla odavad, vaid me proovime teha kõige paremat asja,“ kirjeldas Kalda, mis määrab ära premium toote.
TAUST
Wisefab OÜ
Tegeleb: mootorsõidukite osade ja lisaseadmete tootmisega
Sihtriigid: Läti, Küpros, Norra, Suurbritannia, Ameerika Ühendriigid, Rootsi, Prantsusmaa, Lõuna-Aafrika Vabariik.
Ekspordi osakaal müügitulust 100%.
Kui 2014. aastal oli firma käive pool miljonit eurot, siis mullu saavutas ettevõte 850 000eurose müügitulu. Kalda ütles aasta alguses, et selle aasta lõpuks võiks ulatuda Wisefabi käive üle miljoni euro.
Me teeme kõik ise
Ta ei olnud nõus, et sellest tulenevalt võib öelda, et tootel on kõrge hind. „Me küsime ausat hinda, me ei küsi kõrget hinda,“ parandas ta ajakirjanikku. Samas möönis Kalda, et võrreldes konkurentidega on nende toode kallim, aga nad ei tooda Hiinas nagu paljud teised.
„Meie bränd on konkreetsel turul nii tugev, et nad ei kahtle meie kvaliteedis,“ vastas Kalda, kas ostjad konkurendi juurde ei jookse kõrgema hinna pärast. Tema sõnul leidub aeg-ajalt ka neid, kes üritavad madalamat hinda küsida.
Mis siis teha, et sind ei vaadata kui odavat idaeurooplast?
Kalda uskus, et odava eurooplase maine võib olla allhankijal, kellele lähenetakse suhtumisega, et sina siin kauges Euroopa nurgas, et sinult saab madala hinnaga toodet. Tuleb suruda kvaliteedile ja see on see, millega on Wisefab Kalda sõnul hakkama saanud. "Oma toode on midagi muud, et see ei käi päris sama konteksti (odava idaeurooplase maine - toim) alla," leidis ta.
Tänavu on läinud ettevõttel juhi sõnul normaalselt. Eelmise aastaga võrreldes on õrn kasv, aga hetkel tegelevad nad probleemidega. „Kui me nendest üle saame, siis hakkame tugevalt kasvama,“ lubas Kalda. Probleemid on tema sõnul seotud ennekõike sellega, et nad ei suuda nii palju toota kui vaja.
Seotud lood
Eksportija, ettevõtja ja koolitaja Jakob Saks otsustas, et tahab teenuse sisse ostmise asemel ise osata oma äridele digiturundust teha. Selle asemel, et koolituste vahet käia, koostas ta endale õppekava.
Eestis seisavad tuhanded lapsed ja pered silmitsi väljakutsetega, mida on raske ette kujutada. Üks väike heategu võib nende elus palju muuta. Sel aastal astus
Wallester – innovaatiline finantstehnoloogia ettevõtte, mida tunnustati hiljuti Eesti edukaima idufirmana – olulise sammu ja asus partneriks MTÜ-le
Naerata Ometi. Selle organisatsiooni eesmärk on tagada, et keegi ei peaks eluraskustega üksi silmitsi seisma.