Maailma luksuskaupade turg lõpetas sel aastal kasvamise, selgub uuringufirma Bain & Co. prognoosist. Tööstusharu ei ole suutnud taastuda nõrgimast perioodist peale globaalset majanduslangust.
- Hiinased kulutavad luksuskaupadele üha vähem Foto: EPA
Luksuskaupade müük Louis Vuittoni mantlitest kuni Hermesi käekottideni peaks 2016. aastal jääma 249 miljardi euro juurde; tegemist on halvima tulemusega alates 2009. aastast.
Luksuskaupade turg on sisenemas “uude normaalsusesse”, sõnas Bain & Co. luksuskaupade osakonna juht Claudia D’Arpizio, ehk lähitulevikus suurel hulgal uusi kliente turule ei lisandu. Tema sõnul ei toida turgu enam ka Hiina üha kasvav keskklass, mis toitis eelmist buumi.
“Nüüd läheb lahti sõda turuosa üle,” sõnas D’Arpizio. “Juba praegu on nii võitjaid kui kaotajaid.”
Moemajade tulemused võivad juba uue reaalsuse valguses peegelduda. Eelmisel kuul teatas Vacheron Constantini kellade tootja Cie Financiere Richemont, et nende kasum kukub tänavu ligi 45% ning Hermes International loobus oma 8% kasvusihist. Mõni päev hiljem aga teatas turuliider LVMH analüütikute ootuste ületamisest.
Baini sõnul hakkab
Hiina, mis on tööstuse langust kõige enam mõjutanud, kolme-aastasest stagnatsioonist vaikselt paranema.
Hiina on muutunud luksuskaupade turu jaoks pigem takistavaks asjaoluks ning seda peamiselt Hiina turistide arvu vähenemise tõttu teatud riikidesse. Hiinlased eelistavad nüüd Prantsusmaa Champs-Elysees' poodide asemel
Brexitist põhjustatud allahindlustega Londoni butiike.
Seotud lood
Prantsuse luksuskaupade tootja Hermes kasvatas möödunud kvartalis märkimisväärselt puhaskasumit, suurenes ka ärirentaablus.
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.