Sirje Rank • 24. november 2016
Jaga lugu:

UPMi tehas Lappeenrantas
UPMi tehas Lappeenrantas  Foto: Scanpix/Reuters

Soome valitsus avalikustab täna uue energia- ja kliimastrateegia aastani 2030, mille üks eesmärke on kliima soojenemist põhjustavate heitmete oluline vähendamine.

Viiendik heitmetest Soomes tuleb transpordisektorist. Ent samal ajal kui muu maailm panustab elektriautodele ja suures autotootjate riigis Saksamaal kaalutakse juba sisepõlemismootorite keelustamist, ajab Soome oma vagu ja panustab hoopis biokütusele. On see mõistlik ja jätkusuutlik, küsib Soome päevaleht Helsingin Sanomat.

Soome valitsus tahab seada eesmärgiks, et aastaks 2030 oleks vähemalt 30% transpordis kasutatavast kütusest biokütus. See on suur äri sellistele Soome firmadele nagu ST1, Neste ja UPM Kymmene.

Autotootjate huvi on aga läinud üha enam elektriautodele. Ka Saksa  Volkswagen, mille tehnoloogia ei suutnud karmistuvate standarditega kaasas käia ja viis vassimiseni, plaanib skandaali järel elektriautodele panustada. Viimasel Pariisi autonäitusel ei räägitud samuti mitte biokütustest, vaid elektriautodest.

Soome tehnoloogia- ja uurimiskeskuse VTT teadur Juhani Laurikko ei usu siiski, et Saksamaa nii radikaalse otsuse teeb ja sisepõlemismootori keelustab. Kindlasti jätkub maailmas selliste autode tootmine. Ja olemasolevad autod saab hõlpsasti biokütusele üle viia. Ta on veendunud, et Soome võib siin küll oma rada käia.

Seotud lood

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt