Soome valitsus avalikustab täna uue energia- ja kliimastrateegia aastani 2030, mille üks eesmärke on kliima soojenemist põhjustavate heitmete oluline vähendamine.

- UPMi tehas Lappeenrantas
- Foto: Scanpix/Reuters
Viiendik heitmetest
Soomes tuleb transpordisektorist. Ent samal ajal kui muu maailm panustab
elektriautodele ja suures
autotootjate riigis
Saksamaal kaalutakse juba sisepõlemismootorite keelustamist, ajab Soome oma vagu ja panustab hoopis biokütusele. On see mõistlik ja jätkusuutlik, küsib Soome päevaleht Helsingin Sanomat.
Soome valitsus tahab seada eesmärgiks, et aastaks 2030 oleks vähemalt 30% transpordis kasutatavast kütusest biokütus. See on suur äri sellistele Soome firmadele nagu ST1, Neste ja UPM Kymmene.
Autotootjate huvi on aga läinud üha enam elektriautodele. Ka Saksa
Volkswagen, mille tehnoloogia ei suutnud karmistuvate standarditega kaasas käia ja viis vassimiseni, plaanib skandaali järel elektriautodele panustada. Viimasel Pariisi autonäitusel ei räägitud samuti mitte biokütustest, vaid elektriautodest.
Soome tehnoloogia- ja uurimiskeskuse VTT teadur Juhani Laurikko ei usu siiski, et Saksamaa nii radikaalse otsuse teeb ja sisepõlemismootori keelustab. Kindlasti jätkub maailmas selliste autode tootmine. Ja olemasolevad autod saab hõlpsasti biokütusele üle viia. Ta on veendunud, et Soome võib siin küll oma rada käia.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!