• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,4%39 824,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,4%39 824,66
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,61
  • 31.01.17, 11:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased käivitasid Oslo lennujaamas ainulaadse nutiparkla

Norra suurim Oslo Gardermoeni lennujaam viib sel aastal kõik oma 22 500 parkimiskohta üle Eesti tarkvarafirma Helmese arendatud uuenduslikule kontaktivabale parkimissüsteemile.
Oslo Gardermoeni lennujaam
  • Oslo Gardermoeni lennujaam
  • Foto: EPA
Eesti ühe suurema tarkvarafirma Helmese partneri Lars-Erik Hioni sõnul toimib automaatne parkimine Oslos tänavu jaanuarist ning lennujaam muudab aasta jooksul kogu oma parkimise kontaktivabaks. “Parkimissüsteem tuvastab automaatselt territooriumile siseneva auto omaniku, võtab lahkudes kontolt või muult valitud maksevahendilt tasu ja inimene ise ei pea enam midagi eraldi tegema,” ütles Hion.
“Sellise kompleksse lahendusena on see maailmas esimeste seas. See on kasutajale kiire ja mugav ning kaotab vajaduse nii valvuri, tõkkepuu, parkimispileti kui mobiiliäpi järgi. Uue süsteemiga saavad ajalooks ka trahvid, sest parkimise alustamine, lõpetamine ja tasumine toimuvad automaatselt ning seda pole võimalik unustada,” lisas Hion.
Lars-Erik Hioni sõnul muudab uus lahendus parkimise ka soodsamaks, sest kasutajad ei pea enam maksma mobiilioperaatoritele parkimisteenuse vahendamise eest rammusat vahendustasu. “Lähitulevikus hakkab parkimise eest tasumine olema kogu maailmas ilma kahtluseta just automaatne ja kontaktivaba taustaprotsess,” lisas Hion.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Lars-Erik Hioni kinnitusel seisab automaatse parkimise sisseviimine Eestis praegu seadusandluse taga. “Peale Eesti on autonumbrite ja -omanike andmebaas kõikjal Euroopas avalik ning seega ka automaatne parkimine lihtsalt sisseviidav. Eestis saaks praegu automaatset parkimist pakkuda vaid osaliselt,” ütles Hion.
Autopay nimelist kontaktivaba parkimislahendust arendas Helmeses kolme aasta jooksul kümme inimest. Helmese arendatud lahendus on juba kasutusel 30 000 parklakohas Norras, Soomes, Rootsis ja Lätis. Autopay tellija ja omanik on Norra ettevõte 2Park Technologies, mis kuulub samasse gruppi Põhja-Euroopas EuroPark ja Onepark kaubamärkide all opereerivate ettevõtetega.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele