• OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,25%6 090,27
  • DOW 30−0,28%44 642,52
  • Nasdaq 0,81%19 859,77
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • OMX Baltic0,24%269,58
  • OMX Riga0,23%875,91
  • OMX Tallinn−0,11%1 713,16
  • OMX Vilnius0,25%1 053,2
  • S&P 5000,25%6 090,27
  • DOW 30−0,28%44 642,52
  • Nasdaq 0,81%19 859,77
  • FTSE 100−0,49%8 308,61
  • Nikkei 225−0,77%39 091,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%104,5
  • 31.01.17, 11:58
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Eestlased käivitasid Oslo lennujaamas ainulaadse nutiparkla

Norra suurim Oslo Gardermoeni lennujaam viib sel aastal kõik oma 22 500 parkimiskohta üle Eesti tarkvarafirma Helmese arendatud uuenduslikule kontaktivabale parkimissüsteemile.
Oslo Gardermoeni lennujaam
  • Oslo Gardermoeni lennujaam Foto: EPA
Eesti ühe suurema tarkvarafirma Helmese partneri Lars-Erik Hioni sõnul toimib automaatne parkimine Oslos tänavu jaanuarist ning lennujaam muudab aasta jooksul kogu oma parkimise kontaktivabaks. “Parkimissüsteem tuvastab automaatselt territooriumile siseneva auto omaniku, võtab lahkudes kontolt või muult valitud maksevahendilt tasu ja inimene ise ei pea enam midagi eraldi tegema,” ütles Hion.
“Sellise kompleksse lahendusena on see maailmas esimeste seas. See on kasutajale kiire ja mugav ning kaotab vajaduse nii valvuri, tõkkepuu, parkimispileti kui mobiiliäpi järgi. Uue süsteemiga saavad ajalooks ka trahvid, sest parkimise alustamine, lõpetamine ja tasumine toimuvad automaatselt ning seda pole võimalik unustada,” lisas Hion.
Lars-Erik Hioni sõnul muudab uus lahendus parkimise ka soodsamaks, sest kasutajad ei pea enam maksma mobiilioperaatoritele parkimisteenuse vahendamise eest rammusat vahendustasu. “Lähitulevikus hakkab parkimise eest tasumine olema kogu maailmas ilma kahtluseta just automaatne ja kontaktivaba taustaprotsess,” lisas Hion.
Lars-Erik Hioni kinnitusel seisab automaatse parkimise sisseviimine Eestis praegu seadusandluse taga. “Peale Eesti on autonumbrite ja -omanike andmebaas kõikjal Euroopas avalik ning seega ka automaatne parkimine lihtsalt sisseviidav. Eestis saaks praegu automaatset parkimist pakkuda vaid osaliselt,” ütles Hion.
Autopay nimelist kontaktivaba parkimislahendust arendas Helmeses kolme aasta jooksul kümme inimest. Helmese arendatud lahendus on juba kasutusel 30 000 parklakohas Norras, Soomes, Rootsis ja Lätis. Autopay tellija ja omanik on Norra ettevõte 2Park Technologies, mis kuulub samasse gruppi Põhja-Euroopas EuroPark ja Onepark kaubamärkide all opereerivate ettevõtetega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 19:09
Tartu Ringtee tuiksoonel valmib 2025. aasta sügiseks uus ärihoone
Tartu Ringtee suurema liiklustihedusega lõigu äärde kerkib 2025. sügiseks uus omanäolise modernse arhitektuuriga pilkupüüdev ärihoone „Raja Keskus“. Ärihoone toob Tartu linna juurde umbes 2500 ruutmeetrit kvaliteetset kaubandus-, teenindus- ja büroopinda.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele