Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestlased käivitasid Oslo lennujaamas ainulaadse nutiparkla

    Oslo Gardermoeni lennujaamFoto: EPA

    Norra suurim Oslo Gardermoeni lennujaam viib sel aastal kõik oma 22 500 parkimiskohta üle Eesti tarkvarafirma Helmese arendatud uuenduslikule kontaktivabale parkimissüsteemile.

    Eesti ühe suurema tarkvarafirma Helmese partneri Lars-Erik Hioni sõnul toimib automaatne parkimine Oslos tänavu jaanuarist ning lennujaam muudab aasta jooksul kogu oma parkimise kontaktivabaks. “Parkimissüsteem tuvastab automaatselt territooriumile siseneva auto omaniku, võtab lahkudes kontolt või muult valitud maksevahendilt tasu ja inimene ise ei pea enam midagi eraldi tegema,” ütles Hion.
    “Sellise kompleksse lahendusena on see maailmas esimeste seas. See on kasutajale kiire ja mugav ning kaotab vajaduse nii valvuri, tõkkepuu, parkimispileti kui mobiiliäpi järgi. Uue süsteemiga saavad ajalooks ka trahvid, sest parkimise alustamine, lõpetamine ja tasumine toimuvad automaatselt ning seda pole võimalik unustada,” lisas Hion.
    Lars-Erik Hioni sõnul muudab uus lahendus parkimise ka soodsamaks, sest kasutajad ei pea enam maksma mobiilioperaatoritele parkimisteenuse vahendamise eest rammusat vahendustasu. “Lähitulevikus hakkab parkimise eest tasumine olema kogu maailmas ilma kahtluseta just automaatne ja kontaktivaba taustaprotsess,” lisas Hion.
    Lars-Erik Hioni kinnitusel seisab automaatse parkimise sisseviimine Eestis praegu seadusandluse taga. “Peale Eesti on autonumbrite ja -omanike andmebaas kõikjal Euroopas avalik ning seega ka automaatne parkimine lihtsalt sisseviidav. Eestis saaks praegu automaatset parkimist pakkuda vaid osaliselt,” ütles Hion.
    Autopay nimelist kontaktivaba parkimislahendust arendas Helmeses kolme aasta jooksul kümme inimest. Helmese arendatud lahendus on juba kasutusel 30 000 parklakohas Norras, Soomes, Rootsis ja Lätis. Autopay tellija ja omanik on Norra ettevõte 2Park Technologies, mis kuulub samasse gruppi Põhja-Euroopas EuroPark ja Onepark kaubamärkide all opereerivate ettevõtetega.
  • Hetkel kuum
Kui riigikaitsemaks, siis nüüd, aga kärped enne
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Riigikaitsemaksu maha hõikamiseks on jõudnud kätte õige hetk, ent ühe väga olulise eeldusega, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tallinna Sadama käive ja kasum langesid
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Tallinna Sadama käive langes esimeses kvartalis ning kulude kasvu tõttu vähenes ka kasum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Rektor: tehisintellektile saab anda osa juhtimisülesandeid
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Mainori rektor Andrus Pedai andis ülevaate, kuidas saaksid juhid kasutada tehisintellekti enda töö hõlbustamiseks.
Juhtimisekspert: enne muudatuste tegemist peab jalgealune stabiilne olema
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Küsimusele, kuidas käib ettevõtte muutuste suhtes vastupidavamaks muutmine, ütleb organisatsioonijuhtimise ekspert Liina Randmann saates “Rohepöörde praktikud“, et sellist ühest retsepti, et “hakkame nüüd nii tegema ja korras!”, ei ole.
Kas raskevõitu jalaga Auto-Marko on liikluses probleemiks?
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Autoentusiast võib olla keskmisest oluliselt teadlikum ja tähelepanelikum autojuht, ent teistest kiiremini sõites muudab ta end kaasliiklejate vigade suhtes ohustatumaks, selgitab staažikas liikluskoolitaja Indrek Madar.
Eksport kahanes märtsis kuuendiku jagu
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Märtsis vähenes kaupade eksport aastaga 16%, eksport Euroopa Liidu riikidesse kahanes koguni 22 protsenti, teatas statistikaamet.
Michal: Eesti tööstus kasvaks kliimaseaduse tuules kaks korda
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.
Kliimaminister Kristen Michal räägib, milline on äsja kaante vahele saanud kliimakindla majanduse seaduse mõju Eesti ettevõtetele.