Alkoholitootja Altia Eesti müügitulu ja kasumit aitasid kasvatada alkoholiaktsiisi tõusud – inimesed tegid palju etteoste ja see suurendas müüki.
- Altia Eesti AS tootmiskompleks Tabasalu lähistel. Foto: Eiko Kink
Äripäeva infopanka jõudnud ettevõtte majandusaasta aruandest selgub, alkohoolsete jookide tootmise ja hulgimüügiga tegeleva Altia Eesti ASi müügitulu kasvas 2016. aastal (eelneva aastaga võrreldes) 18,4 protsenti 38,6 miljoni euroni. Ärikasum suurenes 787 562 euro võrra 1,69 miljoni euroni.
Töötajate arv vähenes kuue võrra ning keskmiselt töötas eelmisel aastal firmas 80 inimest. Käive töötaja kohta suurenes 27 protsenti 483 071 euroni. Keskmine brutotasu langes 5,5 protsenti 1633,2 euroni kuus.
„Ettevõtte 2016. aasta tegevus oli mõjutatud alkohoolsete jookide aktsiisis tõusust ning kahanevast müügikeskkonnast. 1. veebruaril 2016. aastal rakendunud 15 protsenti kõrgem alkoholi aktsiis tingis oodatul määral kangete alkohoolsete jookide suurenenud tootmise ja müügi 2016. aasta algul. Sama aasta detsembris toimus samuti märkimisväärselt suurem alkohoolsete jookdie müük ja tootmine seoses 2017. aasta veebruaris toimunud alkoholiaktsiisimaksu tõusuga,“ kirjutas ettevõte oma tegevusaruandes.
Müügitulu aitaski tõsta alkoholiaktsiisi tõus – enne aktsiisitõusu tehti palju etteoste ja see suurendas märkimisväärselt müüki Eesti turul.
Altia Eesti AS eksportis oma toodangut Läti, Rootsi, Norra, Soome, Taani, USA, Suurbritannia, Prantsusmaa, Saksamaa ja Hispaania turgudele. Altia kontserni tuntumad kaubamärgid on Saaremaa vodka, Kosnkorva vodka ja Renault konjak.
Altia Eesti emafirma on Soome ettevõte Altia Corporation. Dividende ettevõttest eelmisel aastal emafirma ei võtnud.
Põhjalikumalt saab tutvuda firma majandustulemustega
Äripäeva infopangas.
Seotud lood
Reklaamiagentuuri La Ecwador tegevjuht Heily Aavik ja loovjuht Taavi Lehari võtavad Äripäeva raadio värskes saates luubi alla järgmise aasta turundusstrateegia ja eelarve koostamise ning annavad soovitusi, kuidas kitsamal ajal targalt toimetada.