Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Mis kellabränd on maailma väärtuslikem?

    Rolexi kell, mis kunagi kuulus Elvis PresleyleFoto: epa

    Neil, kes tahavad soetada kalli kella kas edevuse, investeeringu või hoopis mõnel muul eesmärgil, ei tasu vaadata kaugemale kui Šveitsi kellabrändi Rolex.

    Louis Vuitton, väärtus 26,24 miljardit dollarit

    Hermes, 23,42 miljardit dollarit

    Gucci, 13,55 miljardit dollarit

    Chanel, 11,02 miljardit dollarit

    Rolex, 8,05 miljardit dollarit

    Cartier, 5,84 miljardit dollarit

    Burberry, 4,28 miljardit dollarit

    Prada, 3,95 miljardit dollarit

    Dior, 2,35 miljardit dollarit

    Tiffany & Co. 2,32 miljardit dollarit

    Allikad: Kantar Millward Brown ja Bloomberg

    Igal aastal annab uuringufirma Kantar Millward Brown välja raporti maailma kõige väärtuslikemast brändidest. Lisaks avaldatakse ka valdkonniti erinevaid edetabeleid. Üks kategooria paljudest on näiteks luksusbrändid.
    Kellatootjaid vaadates ei tasu ilmselt üllatuda, et kõige väärtuslikum on Šveitsi kellafirma Rolex, mille väärtuseks hindab Kantar 8,05 miljardit dollarit, kirjutab Bloomberg.
    Ettevõtte väärtuse arvutamise loogika on uuringufirmal sealjuures üsna keerukas: lisaks traditsioonilistele majandusnäitajatele kasutatakse ka arvamusküsitlusi, milles on uuritud inimeste suhtumist erinevatesse brändidesse.
    Et täpne olla, väärib märkimist, et Rolex 100 väärtuslikuma brändi hulka ei mahtunud. Sellesse edetabelisse saamiseks jäi ettevõttel puudu veidi enam kui kolm miljardit dollarit. Samas on Rolex ainus kellatootja, kes pääses 10 kõige väärtuslikuma luksusbrändi nimekirja. Selle edetabeli tipus troonis Louis Vuitton (väärtus 26,24 miljardit dollarit), teine oli Hermes (23,42 miljardit), kolmas Gucci (13,55 miljardit), neljas Chanel (11,02 miljardit) ja viiendale kohale platseeruski Rolex.
    Rolex on suurima müügituluga Šveitsi bränd ning oli varasemalt ka suurima käibega kellabränd. Nüüd on selle tiitli endale haaranud Apple. Kuna Rolex pole börsiettevõte ning seetõttu ei ole kohustatud avaldama müüginumbreid, hindavad analüütikud, et aastane käive peaks jääma 4,5 miljardi dollari juurde.
    Kellad on moes
    Kui vaadata maailma 10 väärtuslikuma luksusbrändi nimistut, siis hakkab silma, et neist üheksal ettevõttel on ka oma kellaäri. Ainus bränd, mis kellasid ei tooda või oma nime alt välja ei anna, on Prada. Enamik esikümnesse kuuluvatest brändidest toodab sealjuures oma kellad ise, vaid Burberry kellasid valmistatakse lähtuvalt litsentsilepingust. Samas on huvitav, et vaid Rolexi jaoks on kellad peamine äri, teiste puhul on tegu kõrvaläridega. Seesugust tendentsi on muuseas näha ka edetabelis 6. kohale platseerunud Cartieri puhul. Kuigi ettevõte on müügitulult Šveitsi suuruselt kolmas kellatootja Rolexi ja Omega järel, tuntakse ettevõtet siiski rohkem juveeliäri poolest.
    Nii Rolex kui ka Cartier on olnud 10 väärtuslikuma luksusbrändi nimistus alates 2006. aastast, mil nad muuseas kuulusid ka maailma 100 väärtuslikema brändi hulka.
    Kantari edetabelit aastate lõikes analüüsides on huvitav märkida, et iga aastaga on selge, et tehnoloogiafirmad lükkavad luksusbrände edetabelist välja. Sel aastal välja antud edetabelis oli luksusbrändidest TOP 100 esindatud vaid kolm: Louis Vuitton, Hermes ja Gucci.
    Lisaks kirjutavad Kantari analüütikud raportis, et väärtuslikemad brändid on üha nooremad, mis viitab sellele, et inimestele pole enam oluline brändi pikk ajalugu. Kui aastal 2006 oli TOP 10 kuuluva brändi keskmine vanus 88 aastat, siis nüüd vaid 42.
    Sel aastal moodustasid esikümne väärtuslikematest brändidest Google, Apple, Microsoft, Amazon, Facebook, AT&T, Vica, Tencent, IBM ja McDonald’s.
    Võrdluseks, 2006. aastal oli esikümme: Microsoft, General Electric, Coca-Cola, China Mobile, Marlboro, Walmart, Google, IBM, Citi ja Toyota.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Investeerimine ja surm: pärandamise maksunüanssidest välismaa kinnisvara konksudeni Kahjumliku investeeringu pealt tuleb maksta tulumaksu
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
“Isegi hea tervisega investorile ei tee paha, kui nende asjade peale mõelda,” arvab kõhedaks tegevate surma ja pärandamise teemade kohta maksuekspert Ranno Tingas.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Raadiohommikus: Sorose tarkus, kuumad investeerimisideed ja tulemustesadu
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.
Kolmapäevases raadiohommikus võtame pulkadeks lahti Eesti suuruselt teise panga SEB ning kodumaise töötuskontserni Harju Elektri värsked tulemused.