Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mis kellabränd on maailma väärtuslikem?
Rolexi kell, mis kunagi kuulus Elvis PresleyleFoto: epa
Neil, kes tahavad soetada kalli kella kas edevuse, investeeringu või hoopis mõnel muul eesmärgil, ei tasu vaadata kaugemale kui Šveitsi kellabrändi Rolex.
Louis Vuitton, väärtus 26,24 miljardit dollarit
Hermes, 23,42 miljardit dollarit
Gucci, 13,55 miljardit dollarit
Chanel, 11,02 miljardit dollarit
Rolex, 8,05 miljardit dollarit
Cartier, 5,84 miljardit dollarit
Burberry, 4,28 miljardit dollarit
Prada, 3,95 miljardit dollarit
Dior, 2,35 miljardit dollarit
Tiffany & Co. 2,32 miljardit dollarit
Allikad: Kantar Millward Brown ja Bloomberg
Igal aastal annab uuringufirma Kantar Millward Brown välja raporti maailma kõige väärtuslikemast brändidest. Lisaks avaldatakse ka valdkonniti erinevaid edetabeleid. Üks kategooria paljudest on näiteks luksusbrändid.
Kellatootjaid vaadates ei tasu ilmselt üllatuda, et kõige väärtuslikum on Šveitsi kellafirma Rolex, mille väärtuseks hindab Kantar 8,05 miljardit dollarit, kirjutab Bloomberg.
Ettevõtte väärtuse arvutamise loogika on uuringufirmal sealjuures üsna keerukas: lisaks traditsioonilistele majandusnäitajatele kasutatakse ka arvamusküsitlusi, milles on uuritud inimeste suhtumist erinevatesse brändidesse.
Et täpne olla, väärib märkimist, et Rolex 100 väärtuslikuma brändi hulka ei mahtunud. Sellesse edetabelisse saamiseks jäi ettevõttel puudu veidi enam kui kolm miljardit dollarit. Samas on Rolex ainus kellatootja, kes pääses 10 kõige väärtuslikuma luksusbrändi nimekirja. Selle edetabeli tipus troonis Louis Vuitton (väärtus 26,24 miljardit dollarit), teine oli Hermes (23,42 miljardit), kolmas Gucci (13,55 miljardit), neljas Chanel (11,02 miljardit) ja viiendale kohale platseeruski Rolex.
Rolex on suurima müügituluga Šveitsi bränd ning oli varasemalt ka suurima käibega kellabränd. Nüüd on selle tiitli endale haaranud Apple. Kuna Rolex pole börsiettevõte ning seetõttu ei ole kohustatud avaldama müüginumbreid, hindavad analüütikud, et aastane käive peaks jääma 4,5 miljardi dollari juurde.
Kellad on moes
Kui vaadata maailma 10 väärtuslikuma luksusbrändi nimistut, siis hakkab silma, et neist üheksal ettevõttel on ka oma kellaäri. Ainus bränd, mis kellasid ei tooda või oma nime alt välja ei anna, on Prada. Enamik esikümnesse kuuluvatest brändidest toodab sealjuures oma kellad ise, vaid Burberry kellasid valmistatakse lähtuvalt litsentsilepingust. Samas on huvitav, et vaid Rolexi jaoks on kellad peamine äri, teiste puhul on tegu kõrvaläridega. Seesugust tendentsi on muuseas näha ka edetabelis 6. kohale platseerunud Cartieri puhul. Kuigi ettevõte on müügitulult Šveitsi suuruselt kolmas kellatootja Rolexi ja Omega järel, tuntakse ettevõtet siiski rohkem juveeliäri poolest.
Nii Rolex kui ka Cartier on olnud 10 väärtuslikuma luksusbrändi nimistus alates 2006. aastast, mil nad muuseas kuulusid ka maailma 100 väärtuslikema brändi hulka.
Kantari edetabelit aastate lõikes analüüsides on huvitav märkida, et iga aastaga on selge, et tehnoloogiafirmad lükkavad luksusbrände edetabelist välja. Sel aastal välja antud edetabelis oli luksusbrändidest TOP 100 esindatud vaid kolm: Louis Vuitton, Hermes ja Gucci.
Lisaks kirjutavad Kantari analüütikud raportis, et väärtuslikemad brändid on üha nooremad, mis viitab sellele, et inimestele pole enam oluline brändi pikk ajalugu. Kui aastal 2006 oli TOP 10 kuuluva brändi keskmine vanus 88 aastat, siis nüüd vaid 42.
Sel aastal moodustasid esikümne väärtuslikematest brändidest Google, Apple, Microsoft, Amazon, Facebook, AT&T, Vica, Tencent, IBM ja McDonald’s.
Võrdluseks, 2006. aastal oli esikümme: Microsoft, General Electric, Coca-Cola, China Mobile, Marlboro, Walmart, Google, IBM, Citi ja Toyota.