Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify otsib kindlustustega diili

    TaksodFoto: Andres Haabu

    Sõidujagamisplatvorm Taxify peab läbirääkimisi Eesti kindlustusettevõtetega, et saada sõidujagajatele soodsamad koefitsiendid kui taksodele.

    Novembrist hakkasid kehtima takso- ja sõidujagamisturul uued nõuded, lisaks täiendavate dokumentide taotlemisele tähendab see sõidujagajatele ka kordades tõusvat liikluskindlustuse makset. Taxify avalike suhete juhi Marilin Noorema sõnul on esialgne taotlustega kaasnenud segadus möödas ja nüüd peetakse hinnaläbirääkimisi kindlustusseltsidega.
    Kuna sõidujagajad sõidavad oluliselt rohkem kui tavasõitjad, siis küsitakse nende käest ka suuremat liikluskindlustust. Novembri algul selgitasid Eestis liikluskindlustust pakkuvad ettevõtted, et sõidujagajate ja taksojuhtide liikluskindlustusmakse võib tavasõitjate kindlustusest olla kuni kolm korda kallim.
    Otsivad kokkulepet
    „Praegused koefitsiendid põhinevad taksodel, mis on enamjaolt sõidus kahes vahetuses ja ööpäev läbi. Sõidujagamise mudeli puhul on auto valdavalt siiski erakasutuses ning nende sõidukite riskifaktor ei ole võrreldav taksode omaga. Püüame saada dünaamilise hinnastatuse kokkuleppe,“ rääkis Noorem.
    ERGO on läbirääkimisi pidanud nii Taxify kui Uberiga, kinnitas ERGO Insurance kommunikatsioonijuht Annika Loigu. „Kindlasti oleme huvitatud kõigile õiglase lahenduse leidmisest,“ lisas ta. Ettevõtte kindlustusdirektor Andres Konsap jäi napisõnaliseks ja ütles, et võimalikest lahendustest on veel vara rääkida, potentsiaalsete klientidega peetakse ikka aeg-ajalt läbirääkimisi.
    Tegelikult on kindlustusseltsidel Taxifyga sel teemal olnud vestlusi mitmel aastal.
    „Paari viimase aasta jooksul oleme neile selgitanud, et info jagamine sõidujagajate arvu ja taksoteenuse osutamise kohta võimaldab kindlustusandjatel teenust täpsemalt hinnastada, kuid meile teada eelistati toona seda mitte teha,“ selgitas Kindlustusseltside Liidu juhatuse esimehe Mart Jesse ja lisas, et 1. novembrist peetakse sõidujagamist sisuliselt taksoteenuseks ning kindlustusandjad peavad seda tavaliselt oluliseks riskiasjaoluks.
    Avalduste hulk oodatud tasemel
    Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumist öeldi, et alates novembrist on Taxify ja Uberi teenuste sarnase regulatsiooniga niinimetatud äpitaksode teenindajakaarte väljastatud pea 500. Samal ajal on välja antud ka sadakond tavatakso kaarti, mis samuti võivad rakendusega sõita, aga kellest pole teada, kas neil see huvi on. Avalduste hulk on oodatud tasemel, ütles ministeeriumi avalike suhete juht Rasmus Ruuda.
    Taxify sõnul on nende juhtidest suurem osa juba taotluse esitanud, sõidujagajate arvu muutumist nad ei karda. „Sõidujagajate arv on alati pidevas muutumises. Taxify poolt saame kinnitada, et huvi sõidujagamise vastu on endiselt suur ning klientide jaoks pole midagi muutunud - katvus on hea,“ kinnitas Marilin Noorem.
    Kindlustusseltside liit on hoiatanud, et kui kindlustajat sõidujagamisest ei teavitata, siis võivad autojuhte oodata ka suuremad kulud õnnetuste korral. „Sõltumata sellest, kas teenust osutatakse põhitöökohana või üksnes aeg-ajalt, soovitame sõidujagamise teenust pakkuvatel sõidukiomanikel täpsustada kindlustusandjaga, kas ja millistel tingimustel kehtib kindlustuskaitse. Kindlustusandjate eest info varjamine võib kaasa tuua probleeme kindlustusjuhtumi hüvitamisel ja kindlustuslepingu uuendamisel,“ ütles Mart Jesse ning lisas, et kindlustusseltsil on liikluskindlustuse puhul õigus nõuda kindlustusmakse vahe tasumist ning kaskokindlustuses lisaks ka hüvitist vähendada või selle maksmisest keelduda.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: viie milli eest vaba aega, palun! “Ükskõik kui pees vahepeal asjad on, kõik läheb mööda.“
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Suure Mi toitlustusäri tänavuse hooaja kalender on koos, retseptid on koos, kaarik on stardi- ja mina laskevalmis, kirjutab Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks, kes seekordses postituses pajatab ajast, rahast ja elutööst.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tartus baaripidamise lõpetanud firma jäi töötajatele võlgu
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.
Tartu Supilinnas Mülä baari varem vedanud firma läks pankrotimenetlusse, mis võiks ettevõtte ühe omaniku sõnul tuua lahenduse ka maksmata jäänud palkadele.