• OMX Baltic−0,04268,64
  • OMX Riga−0,23911,36
  • OMX Tallinn0,131 744,37
  • OMX Vilnius−0,17994,69
  • S&P 500−1,425 476,97
  • DOW 30−0,8740 008,84
  • Nasdaq −2,0517 628,16
  • FTSE 100−0,118 158,4
  • Nikkei 225−1,1139 154,85
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0094,01
  • OMX Baltic−0,04268,64
  • OMX Riga−0,23911,36
  • OMX Tallinn0,131 744,37
  • OMX Vilnius−0,17994,69
  • S&P 500−1,425 476,97
  • DOW 30−0,8740 008,84
  • Nasdaq −2,0517 628,16
  • FTSE 100−0,118 158,4
  • Nikkei 225−1,1139 154,85
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,19
  • EUR/RUB0,0094,01
  • 24.09.18, 14:06

Swedbank teatas Tallinna Sadama hinnasihi

Alates augustist katab Swedbanki aktsiaanalüüs ka Tallinna Sadama aktsiat ning muuhulgas nähakse ettevõtte turuväärtuse kasvu.
Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad opereerib ka parvlaevu, mis sõidavad mandri ja saarte vahel.
  • Tallinna Sadama tütarfirma TS Laevad opereerib ka parvlaevu, mis sõidavad mandri ja saarte vahel. Foto: Mihkel Maripuu
Swedbank on andnud Tallinna Sadama hinnasihiks 2,2 eurot ning selle maksumuse juures oleks oodatav dividenditootlus ligi 5,5 protsenti.
See põhineb ootusel, et aastate 2018-2020 puhaskasumist maksab Tallinna Sadam dividende aktsia kohta 12 eurosenti aastas. „Swedbank ootab Tallinna Sadama 2019. aasta kasumiks 14,8 eurosenti aktsia kohta, mille juures hinna/kasumi suhe P/E oleks 13,4 ja kulumieelseks kasumiks 69 miljonit eurot, mille juures Tallinna Sadama ettevõtte väärtuse/kulumieelse kasumi suhe EV/EBITDA oleks 10,“ rääkis Swedbanki Baltikumi aktsiaanalüüsi juht Marek Randma.
Randma hinnangul oleksid toodud suhtarvud 2,2eurose hinna juures Tallinna Sadamale õiglased, arvestades ettevõtte aeglast kasvu ja kõrgeid dividende. „Kuna Tallinna Sadama turuhind jätab meie hinnasihini kasvuruumi, alustame Tallinna Sadama katmist osta-soovitusega,“ märkis ta.
Suurima tulu ja kulumieelse kasumi toovad Randma hinnangul Tallinna ja Helsingi vahelised reisijad, kelle arv on 20 aastaga kasvanud 9 miljoni reisijani aastas. „Muuga ja Paldiski Lõunasadama vedelkütuste mahud on tugevalt langenud, kuid kasvud kaubavedude muudes alamsegmentides suudavad naftatransiidi langust tasakaalustada,“ nentis ekspert. „Laevandusäri on tagatud pikaajaliste lepingutega Eesti riigilt, mis tagavad küll stabiilse ja ennustatava rahavoo, kuid lahjendavad grupi marginaale,“ selgitas Randma.
Randma sõnul oodatakse Tallinna Sadama reisijate arvu aeglast tõusu, sest Tallinna, Helsingi ja Stockholmi rahvastik kasvab, reisihinnad on tarbijatele üha jõukohasemad ning Tallinna külaliste seas kasvab kaugemalt, peamiselt Aasiast tulnud turistide osakaal. „2018. aastal ootame Tallinna Sadama kaubavedude langust 3 protsendi võrra, 2019. aastal ootame kaubavedude stabiliseerumist ning alates aastast 2020, kui meie ootuste järgi vedelkütuste osakaal on piisavalt väike, et jääb muude kaubaliikide kasvule alla, ootame kaubavedude kasvu 3 protsendi võrra,“ kommenteeris Randma. Alates 2019. aastast ootab Swedbank Tallinna Sadamalt iga-aastaselt ligi 70 miljoni euro suurust kulumieelset kasumit ja 40 miljoni euro suurust puhaskasumit.

Seotud lood

Uudised
  • 31.05.13, 12:23
Tallinna Sadam kandis riigieelarvesse esimese dividendimakse
Sajaprotsendiliselt riigile kuuluv AS Tallinna Sadam kandis täna riigieelarvesse esimese dividendimakse summas 25,26 miljonit eurot. Sellele lisandub 10. juunil tasutav tulumaks summas 6,7 miljonit eurot.
  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele