Cinamoni suur eduvõti, mis võimaldab firmal laieneda eksporditurgudel, on automatiseerimine. "Rohkem tegevusi vähema inimestega. See on tööjõu kasutamise efektiivsus," selgitas kinoketti haldava Cinamon Holdingu tegevjuht Tatiana Tolstaya Äriplaanil.
Tolstaya sõnul aitab automatiseerimine neil siseneda uude turgudele. "Me müüme äpi kaudu, e-poe kaudu, mitme kioski kaudu jne. Sellist mudelit ekspordime teiste riikidesse," kirjeldas ta.
Tolstaya tõi Eesti kinoturul välja kolm suurt tegijat, kes on omavahel turu jaganud: Forum Cinemas, Cinamon ja Apollo. Cinamoni juhi sõnul on nende käes praegu 15% turust, Apollo omab 55% ja Forum Cinemas 30%.
Kuidas kavatse Cinamon ellu jääda ja areneda? Tolstaya sõnul tuleb panustada toote kõrgkvaliteedile. "Me toome kinosse rohkem ambience'i, teeme nii, et inimestel oleks hea sees olla. Palju aega kulutame disainile," ütles ta.
Meie peamised konkurendid on kõik, kes võtavad ära inimeste vaba aega.
Tatiana Tolstaya
Cinamon Holdingu juht
Konkurents vaba aja pärast
"Kõige rohkem peame konkureerima inimeste vaba aja pärast. Meie konkurendid ei ole teised kinod. Meie konkurendid on kõik tegevused, mille peale inimesed kulutavad oma vaba aega: teater, restoran, veepark, loomaed jne," ütles Tolstaya. "Need on meie peamised konkurendid aja pärast, mida inimesed võiksid kinos veeta."
Aga Tolstayat rõõmustab paranev olukord. Ta näeb, et ühiskond muutub – inimesed elavad kauem, seetõttu on neil ka rohkem vaba aega, mille pärast saavad ettevõtjad konkureerida. Seda nimetab Cinamoni juht heaks uudiseks.
"Majandusteadlased ennustavad, et tulevikus viiepäevane töönädal muutub nelja päeva pikkuseks. Ettevõtjad kurvastavad selle üle, aga see annab meile ka niisuguseid võimalusi, mida enne ei olnud," lisas Tolstaya.
Eksport nõuab suurt pingutust
Praegu on Cinamon esindatud neljas riigis. Kinod on avatud Eestis, Lätis, Leedus ja alates eelmisest nädalast Soomes.
Järgmisel aastal kavatse Cinamon Helsingis avada veel ühe kino. "Ehitame seda praegu, see võtab meilt palju aega ja vaeva. Ühe kino tegemine on suur asi, aga kahe kino tegemine on suur asi ruudus," selgitas ta.
Tolstaya sõnul kasutab Cinamon Helsingis eelisena ühistranspordi lähedust – kaubanduskeskused, milles on kinod, asuvad tähtsate liiklussõlmede kõrval. "Soome ärimehed tunnevad väga hästi, kuidas niisugune eelis ära kasutada," selgitas ta.
Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.