Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lahkumine Via3L Speditionist: vara sõprade nimele

    Ettevõttest Via3L Spedition töötajate ja klientidega lahkunud kaks väikeomanikku hakkasid enne lahkumist oma kinnisvara ja ettevõtete osalusi lähikondsete nimele liigutama.

    Osa nende vara siiski arestiti ning arestimisest ei pääsenud ka firmast juba varem lahkunud "kolmandaks mängijaks" nimetatud osaline.
    Sel suvel juhtidest ja töötajatest ilma jäänud logistikafirma Via3L Spedition nõuab kõigilt lahkunutelt ning nende uuelt tööandjalt 7 miljonit eurot, leides, et firma töötajatest ja kliendisuhetest tühjaks tegemist valmistati firma selja taga ette pikka aega. Kohus arestis hagi tagamiseks üleläinute uue tööandja Nordic Speditioni arvelduskontod enam kui 4 miljoni euro ulatuses, seadis kohtulikud hüpoteegid lahkunud juhtide ja töötajate kinnisvarale ning arestis nende osalused ettevõtetes.
    Arestida oleks olnud võimalik rohkemgi, kui lahkunud juhid ei oleks jõudnud kinnisvara ja osalusi enda nimelt ära kirjutada.

    Via3L Spedition nõuab 25 endiselt töötajalt ja Nordic Speditionilt kokku üle 7 miljoni euro kahju hüvitamiseks ja viivisteks, millest on rahalise nõude kogusumma 6,5 miljonit eurot. See summa oli audiitorfirma hinnangul ettevõtte väärtus sel hetkel, kui vargus toime pandi.

    Ettevõttel pole piisavalt vara
    Via3L Speditionit esindava vandeadvokaadi Lembit Tedderi hinnangul ei ole Nordic Speditionil piisavalt vara selleks, et tema vastaseid nõudeid rahuldada, mistõttu on võõrandamisele viitavad faktid olulised.
    „Tegemist on sisuliselt tühja kehaga," ütleb Tedder Nordic Speditioni kohta. Ta selgitab, et kindlasti mõistavad seda ka Via3L Speditionist uude ettevõttesse lahkunud juhid Lauri Latt ja Elmer Maas. "Nad teavad, et nendel lasub vastutus, seega on asutud ennast varatuks tegema, et vältida kohtuotsusest tuleneva kohustuse täitmist nende vara arvelt,“ ütles Tedder. „See tähendab, et kohtuotsust tuleb hakata täitma mitte Lati ja Maasi varade, vaid valdavalt endiste töötajate varade arvelt, mille kohus on arestinud.“
    Via3L Speditionist lahkunuid kaitsev vandeadvokaat Paavo Koch lükkas vara varjamise süüdistused ümber: need on „fabritseeritud fooni loomise eesmärgil“.
    „Väited vara kantimisest on selgelt pahatahtlikud, liialdatud ja kallutatud ning nende ainus eesmärk on heita vaidluse vastaspoolele halba varju,“ ütles Koch.
    Tema sõnul ei ole ka kõnealuse vara väärtus võrreldes suuromanike nõude suurusega oluline. „Suuromanike hagi ainus eesmärk on ettevõtte endisi töötajaid survestada.“
    Kochi sõnul tegelevad nad intensiivselt vastaspoole käigu vaidlustamisega ja kohus on juba Nordic Speditioni enam kui 4 miljoni euro ulatuses arestitud pangakontod avanud.
    Teist poolt esindav Lembit Tedder ütles, et kohus ei ole vabastanud aresti alt ühtegi eurot, mis kontodel arestimise hetkel oli. „Seda raha on vaja, et kohtuotsust täita,“ lisas Tedder.
    Kolmanda mängija varad arestitud
    Avalikest registritest on näha, et Latt ja Maas võõrandasid tänavu osalused oma ettevõtetes ning Latt võõrandas ka oma isikliku korteri.
    Lati ja Maasi kõrval on räägitud veel ühest mehest, kes väidetavalt korraldas töötajate ja kliendilepingute teise firmasse üleminekut - Via3L Speditoni omanikeringi ja praegu ka juhatusse kuuluva Meelis Saaresalu sõnul on see Joel Rothberg. Rothberg oli Via3L Speditonis koos Lati ja Maasiga selle algusaegadest.

    Algatatud on ka kriminaalmenetlus. Prokuratuur on alustanud Via3L Speditioni juhtumiga seoses ka kriminaalmenetluse.

    Saaresalu on kommenteerinud, et Rothberg lahkus veebruaris osanikeringist Lati ja Maasi initsiatiivil, kes suurendasid nii oma osalust. „Kuna neil ei olnud raha, laenasime Laurile ja Elmerile [Rothbergi] osaluse ostuks rahagi,“ teatas Saaresalu juulis. Laenatud raha Latt ja Maas tagasi maksnud ei ole, kuigi tagastamise tähtaeg saabus septembris.
    Rothbergi varad on septembrikuus Via3L Speditioni hagiga seoses arestitud. Kohtulik hüpoteek on seatud tema isiklikule kinnisvarale, millele veel juulikuus seati hüpoteek summas 75 000 eurot Rain Uusküla kasuks, kellega tal on ärisidemed.
    Uusküla ärritus Rothbergiga seotud küsimuste peale, öeldes, et Rothberg lahkus Via3L Speditionist juba veebruaris ning ei ole juhtunuga seotud. Samas kinnitas Uusküla, et andis Rothbergile laenu.
    Arestitud on ka Rothbergi osalused tema ettevõttes Latberg Holding, mille teine juhatuse liige oli veel mõni aasta tagasi Lauri Latt, ning tema tänavu loodud ettevõttes RBG Holding.
    Rothberg vastas ajakirjaniku esitatud küsimuste peale vaid, et lükkab kategooriliselt ümber tema suhtes esitatud süüdistused. Tema sõnul ei saa ta käimasoleva kohtuvaidluse tõttu rohkem küsimustele vastata.
    Via3L Spedition taastab ettevõttes tööd ning on palganud uusi töötajaid.Foto: Andras Kralla
    Latt ja Maas valmistusid võõrandamisega
    Latil ja Maasil on arestitud osalused eelmisel aastal loodud ettevõttes Tarne.
    Oma ettevõttest LCAP väljus Latt aga veebruaris. Lati osaluse võttis üle tema naise vend Veiko Kriisk, kes otsustas jätta ajakirjaniku küsimustele vastamata.
    Oma korteri võõrandas Lauri Latt oma naisele. Korteri hüpoteek on haagisetootja Schmitz Cargobull Estonia juhatuse liikme Alar Sõnitsari nimel.
    Lauri Lati kaitsja Paavo Koch ütles, et ettevõte LCAP pole majanduslikult oluline ettevõte. „See on osutanud varasematel aastatel müügiteenuseid, ettevõtte müügitulu on olnud väike ja sellel praktiliselt puuduvad varad. Seetõttu ei saa selle ettevõttega seotud tehingud, nagu võõrandamine ja juhatusest tagasi astumine, olla vaidluse teise poole jaoks vähimalgi määral huvipakkuvad.“
    Korteri kohta ütles Koch, et Latt võõrandas sel suvel korteri perekondlikel põhjustel kinkelepinguga oma elukaaslasele. Alar Sõnitsari nimel on sellel korteril hüpoteek tema sõnul juba varasemast ajast, ehkki kinnistusraamatus on näha, et hüpoteek on sisse kantud tänavu juunis.
    Alar Sõnitsar on asutanud ka ettevõtte Euro Leasing, mis kuulub Maasi võõrandatud ettevõttele Sambliku 5 ja Nordic Speditionit omavale ja juhtivale Erki Väänale.
    Tedderi sõnul on Lauri Lati põhjendused varade nii-öelda väljakantimise õigustamiseks otsitud. „On tehtud sisuliselt rahatuid tehinguid oma lähikondsetega selleks, et muuta keerulisemaks nende varade arvelt nõuete rahuldamise Lauri Lati vastu," oli Tedder kindel. Tema meelest kinnitavad kinnisvara võõrandamine oma abikaasale ja ettevõttes LCAP osaluse võõrandamine oma naise vennale seda üheselt. „Tehtud tehingutel ei ole meile arusaadavalt muud sisu kui näidata vara omanikuna kolmandat isikut, kes koos varaga on tegelikult algse omaniku kontrolli all,“ kommenteeris Tedder.
    Lisaks liigutas Latt tänavu teise talle kuuluva korteri LCAPi nimele, hiljem liikus see edasi kolmandale isikule.
    Tedderi hinnangul on selline asjade käik otseselt seotud nende tegudega ettevõtte Nordic Spedition suunal. „Pelgalt seotud isikute ring ning tehingute tegemise aeg kinnitavad seda.“
    Ka Elmer Maas on vara enda nimelt ära kirjutanud. Maas võõrandas ettevõttes Sambliku 5 oma osaluse enda vennale ning määras ta ka enda asemel ettevõtte juhatuse liikmeks. „Seejärel on juulikuus osanike ringi sisenenud ka Kalmer Vähi, kes meile teadaolevalt on Elmer Maasi lapsepõlvesõber,“ ütles Tedder.
    Paavo Koch märkis, et nad on juba vaidlustanud hagi tagamise ning igasuguste tähenduste otsimine on kunstlik ja pahatahtlik. „Vastaspoole laimavate väidete osas on meil kavas astuda ka omapoolseid õiguslikke samme. Meil ei ole kavas kaasa minna poriloopimisega meedias, kaitseme ennast ära kohtus. Me suuname oma energia käimasolevale menetlusele ja selles esitatud alusetute väidete kummutamisele.“

    Teenusepakkujad liikusid ülemuste kokkuleppel teise firma jaoks tööle

    Äripäevaga rääkinud veokijuhi sõnul said Via3L Speditioni jaoks Eestis sõite teinud juhid käsu, et haagised tuleb tagasi viia ning logistikud on kolinud uude kohta.

    Tema sõnul läksid veokijuhid kaasa lojaalsusest logistikute vastu, kes annavad reaalselt tööd ja mõjutavad firmade käekäiku. Ta kirjeldas, et Via3L oli tige, et vedajad Nordic Speditionisse üle läksid ning paljud neist olid hädas Via3L Speditionist tasude kättesaamisega.
    Hiljem olevat hakanud Via3L Spedition uuesti moosima, et vedajad tagasi tuleksid ning ütlesid, et pakuvad neile kõrgemat hinda. „Kõik jäi minu jaoks samaks, eks ülemused klaarisid ise. Minu jaoks ei muutunud midagi,“ sõnas vedaja.
    Pärast endiste juhtide lahkumist alustas ettevõttes uue tegevjuhina tööd Seppo Taniel, kes on Meelis Saaresalu sõnutsi tegelenud pikalt ekspedeerimise ja välistranspordiga. „Eelkõige üritab ta taastada kliendisuhteid ja müüki. Me kasvame vähehaaval taas. See on muidugi väga raske, sest me alustasime sisuliselt ju nullist, väikesest miinusest,“ ütles Saaresalu.Foto: Andras Kralla

    Mis juhtus?

    Juuli alguses saatsid Via3L Speditioni esindajad Alger Närska, Meelis Saaresalu ja Jaana Jakovlev koostööpartneritele kirja, milles väitsid, et ettevõtte endised juhatuse liikmed Elmer Maas ja Lauri Latt on nende hinnangul pannud toime ettevõtte varguse.
    „Minema on viidud praktiliselt kõik vajalik teenuse osutamiseks, mistõttu ei ole meil võimalik teid hetkel kvaliteetselt teenindada,” seisis kirjas.
    Meedia vahendusel teatasid ettevõtte uued juhatuse liikmed, et koos Maasi ja Latiga lahkusid ettevõttest peavapealt mitukümmend töötajat. Meediaväljaannetele lekitati ka info, et suur osa Via3L töötajaid töötavad nüüdseks Nordic Spedition OÜs.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Novira Capitalil sai Riias valmis ärikvartal
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Eesti kinnisvaraarendaja Novira Capital ja Leedu investeerimisfondi Evernord Real Estate Fund III koostöös valmis Riia kesklinnas 70 miljonit eurot maksma läinud ärikvartal Novira Plaza.
Riik võtab tänavu 150 miljonit eurot dividende Täiendatud
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.
Riigile kuuluvad äriühingud ja need, mille üle riigil on otsustusõigus, tasuvad tänavu dividende 158 miljonit eurot, millest riigikassasse jõuab 152 miljonit eurot.