Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Mobiilioperaatori vahetamine on liiga keeruline
Tele2 Eesti tegevdirektor Chris RobbinsFoto: Kertu-Kätlin Käis, Tele2 Eesti kommunikatsioonijuht
Eestis võtab mobiilioperaatori vahetamine kuni 25 päeva, mis on üks aeglasemaid Euroopas, pikk üleminekuperiood teenib ainult mobiilioperaatorite huve, leiab Tele2 juht Chris Robbins.
2018. aasta juulis Norstati tehtud uuringu kohaselt soovib 81 protsenti eestlastest vahetada operaatorit kiiremini, kui see praegu toimub.
Chris Robbinsi sõnul on riiklikud regulaatorid üle maailma teinud ülemineku kohustuslikult kiiremaks, aga Eestis veel mitte. “Me oleme Euroopa ühed aeglasemad. Iirimaal toimub operaatorivahetus 20 minuti ja nelja tunni vahemikus ja kui me tahame olla juhtiv e-riik, siis peaksime olema sellest paremad,” ütles Robbins telekomifirma pressiteate vahendusel.
“Praeguse regulatsiooni taga on mobiilioperaatorite soov hoida stabiilset kliendibaasi. Muidugi ei taha ükski operaator, et tema kliendid lahkuvad, aga kui inimene on otsuse langetanud, siis pole ühtegi põhjust, miks ta peaks peale seda veel 25 päeva ootama,” põrutas Robbins.
“Teine aeglase ülemineku põhjus on teadlik protsessi venitamine ja käsitöö, mis võtab nii operaatoritelt kui ka riigilt omajagu aega ja energiat. Tehniliselt saaks protsessi täielikult automatiseerida ja see võtaks minuteid, nagu Tšiilis, Austraalias, Uus-Meremaal, Kanadas, Iisraelis või isegi Ghanas,” selgitas Robbins.
“Pikk üleminekuperiood takistab inimestel parima lahenduse saamist. Näiteks kui ma soovin reisida viie päeva pärast Kanadasse, kust ma pärit olen, ja üks operaator pakub seal väga head hinda, siis ma ei saaks seda võimalust kasutada, sest operaatori vahetus võtab kauem aega,” ütles Robbins.
“Teistes valdkondades, nagu pangandus või isegi perearsti vahetamine, oleks selline ooteaeg naeruväärne. Kui internetist tellitud kaup jõuab kohale samal või järgmisel päeval, siis mobiilioperaatori vahetamine on endiselt kummaline jäänuk vanast ajast.”
Tele2 juhi sõnul on mobiilioperaatori vahetamine kunstlikult ebamugav ning inimesed jätavad selle seetõttu tegemata, mis takistab parima pakkumise saamist ja vaba konkurentsi.
“Klientidele ju tegelikult ei meeldi, et parema pakkumise saamiseks peab vana operaatori juurest lahkuma või vähemalt sellega ähvardama. See mäng toimibki tänu pikale üleminekuperioodile. Kiire ja automatiseeritud ülemineku tulemusel peavad operaatorid hakkama pakkuma parimat hinda kõigile klientidele ja alati, mitte ainult nendele, kes ähvardavad lahkumisega,” rääkis Robbins.
“Operaatori vahetuse kiirendamiseks panime ise kokku neutraalsetest ekspertidest töögrupi ja arendasime välja tehnilise lahenduse, mis võimaldab teha ülemineku ühe minutiga. See oleks parim tulemus Euroopas ja üks edumeelsemaid maailmas. Oleme valmist tehnilise lahenduse ka riigile üle andma,” lisas Robbins.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.