• OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • OMX Baltic0,16%302,14
  • OMX Riga−0,25%892,9
  • OMX Tallinn0,00%2 066,58
  • OMX Vilnius0,22%1 197,53
  • S&P 5000,52%6 173,07
  • DOW 301%43 819,27
  • Nasdaq 0,52%20 273,46
  • FTSE 1000,72%8 798,91
  • Nikkei 2251,43%40 150,79
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,15
  • 30.11.18, 14:46
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vesterbacka ei anna tunneliga alla

Peter Vesterbacka ja Kustaa Valtoneni mõte rajada Tallinna ja Helsingi vahele veealune tunnel ei ole kuhugi kadunud ja peatselt lubavad nad avalikustada ka esimesed rahastamisplaanid, kirjutab Uusi Suomi.
Peter Vesterbacka jaanuaris Tallinn-Helsinki tunneli plaani tutvustustamas.
  • Peter Vesterbacka jaanuaris Tallinn-Helsinki tunneli plaani tutvustustamas.
  • Foto: Eesti Meedia/Scanpix
Soome ajalehega kõnelenud Kustaa Valtonen lubas 100 kilomeetri pikkuse ja 15 miljardit eurot maksva tunneli endiselt valmis ehitada 2024. aastaks. "See on kõige suurem projekt, mida Soomes on plaanitud 19. sajandi keskpaigast — pool Soome SKPst," kiitles Valtonen.
Projekti vedavasse konsortsiumi Finest Bay Area Development kuuluvad veel inseneri- ja konsultatsioonifirma Pöyry, A-Insinöörit ja ehitusfirma Fira. Eestvedajad ei ole istunud käed rüpes, Vesterbacka ja Valtonen palkasid maikuus Pöyryst 40 inimest, kes koostavad keskkonnamõjude hindamiseks vajalikku dokumentatsiooni. Peatselt peaks keskkonnamõjude hindamine ametlikult algama Soomes, millalgi hiljem ka Eestis.
Vesterbacka ja Valtonen on rahastajate otsingul praeguseks pool maailma läbi sõitnud, plaan kaasata Hiina raha on olnud neil algusest peale. "Sõitsime läbi Aasia — Peking, Shanghai, Singapur, Hongkong, — siis edasi Euroopas Pariis ja nii edasi," ütles Valtonen. "Rahastuses tuleb osa lõpuks Hiinast, rahvusvaheliselt turult ja Põhjamaadest," lisas ta.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Uusi Suomi märgib, et rahvusvaheliselt palju kõneainet pakkunud tunneliideed on Soomes tihti peetud ebarealistlikuks, eriti kuna Soome ja Eesti omavahelised plaanid sarnase tunneli asjus pole kuigi kiirelt edasi läinud. Valtonen aga kinnitab, et nende projekt on riikidevaheliste kavade praktiline edasiarendus, sõit läheb lahti juba 2024. aastal, kinnitab ta.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 19 p 16 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele