Tehnoloogiakompanii Jawbone, kes toodab muuseas ka aktiivsusmonitore, teatas, et ettevõtte tehtud statistika andmeil tegi Brexit londonlased ärevaks ning nad magasid referendumi järgsel ööl vähem kui tavaliselt.
- Fitbiti aktiivsusmonitor Foto: epa
Jawbone’i aktiivsusmonitori kandjad pugesid möödunud neljapäeval ehk referendumi päeval põhku keskmisest 11 minutit hiljem. See tähendab, et londonlased magasid referendumi järgsel ööl 35 minutit vähem kui tavaliselt. Ettevõtte hinnangul võib sellest tulemusest väita, kuivõrd oluline oli Euroopa Liitu kuulumise referendum londonlaste jaoks, kirjutab CNBC.
Muu hulgas selgub, et referendumil võis mõju olla ka teiste riikide inimestele. Keskmisest vähem magasid referendumi ööl ka Madridi, Viini, Frankfurti ja Varssavi elanikud. Lisaks referendumi tulemusele mõjus inimestele kindlasti vaimselt ka see, mida teevad aktsiaturud, pangahoiused ja muud investeeringud.
Uuringu tulemusi analüüsides peab siiski mõistma, et Jawbone pole aktiivsusmontoride turul sugugi suurim tegija. Ettevõtte turuosa on võrreldes Apple’i, Fitbiti või Xiaomiga palju väiksem. Samuti tuleb arvesse võtta, et suvel on kauem õues valge, mistõttu on ka inimesed aktiivsemad.
Sellest hoolimata ei tasu Jawbone’i sellelaadset statistikat võtta siiski ka tühjade arvudena. Viimasel paaril nädalal on londonlaste keskmine uneaeg kõikunud 2-16 minuti võrra, mistõttu hakkab 35 minutit statistikas kindlasti silma. Samuti on Jawbone’i varasemad analüüsid näidanud, et suurte sündmuste, näiteks spordivõistluste järel on inimesed kauem üleval.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.