• OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,19%5 781,06
  • DOW 30−0,22%42 417,41
  • Nasdaq −0,07%18 278,22
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,5
  • OMX Baltic1,1%272,93
  • OMX Riga−0,25%880,12
  • OMX Tallinn1,19%1 729,38
  • OMX Vilnius0,15%1 034,42
  • S&P 500−0,19%5 781,06
  • DOW 30−0,22%42 417,41
  • Nasdaq −0,07%18 278,22
  • FTSE 100−0,07%8 237,73
  • Nikkei 2250,26%39 380,89
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%105,5
  • 09.06.14, 17:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinna-Tartu maanteed tuleks ehitada laenu abil 

Maanteelõik Tallinnast Paideni, kui mitte kaugemale, tuleks 2020. aastaks ehitada laenu toel neljarealiseks, esitas majandus- ja taristuminister Urve Palo mõttekoha riigikogus.
Palo ütles, et ei ole rahul sellega, mis puudutab Tallinna-Tartu maantee ehitamiskiirust. Tema sõnul arendaks tee-ehitus regionaalpoliitikat laiemalt, sest korralikud teed võimaldavad linnas tööl käia. Samuti suurendaks neljarealisus turvalisust.
Majandusministri sõnul ehitatakse Tallinna-Tartu maanteed aeglases tempos. "Riigi vahendid on piiratud ja sellist võimalust, et paneme lihtsalt eelarves raha oluliselt juurde ei ole lähiaastate perspektiivis ette näha," ütles Palo.
Palo lausus, et senine tegemata teelõik, mis läheks Tallinnast Paideni neljarealisena, maksaks 200 miljonit eurot. Sellest umbes 70 miljonit eurot oleks võimalik saada Euroopa Liidu struktuurivahenditest.
"See oleks tõsine mõttekoht ja mina isiklikult pooldaksin lähenemist, et teha kiiremini ära ja seda saab kohe kasutama hakata, mitte venitada. Praegune teehoiukava Paideni tegemist ette ei näe," lisas minister.
Palo vastas täna arupärimistele, miks kavandab valitsus 2015. aastal vähendada teede rahastamist 25 miljoni euro võrra, et vähendatav summa tehakse tasa 2020. aastaks, kui alates 2016. aastast teede rahastamist suurendatakse järk-järgult, sest senise praktika järgi on kütuseaktsiisist saadav summa kasvanud.
Majandusministri sõnul ei ole mõistlik, et on väga kindlalt kirjas, kui palju täpselt tuleb igal aastal kulutada protsentuaalselt kütuseaktsiisist tee-ehituseks, sest valmisolek võib aastatega varieeruda. "Ma ei näe suurt probleemi selles, et aastast aastasse see protsent võib natuke muutuda, kui on olemas korralik teehoiukava, mida pikas perspektiivis jälgitakse," selgitas Palo.

Seotud lood

Uudised
  • 30.05.14, 14:19
Palo uuendas nelja riigifirma nõukogu
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Urve Palo nimetas ASi Eesti Liinirongid, ASi Eesti Teed, ASi EVR Cargo ja ASi Elering nõukogusse uued liikmed.
Uudised
  • 09.06.14, 15:02
Palo arutab pangakontorite sulgemist ümarlauas
Majandus- ja taristuminister Urve Palo kutsub kolmapäevaks kokku ümarlaua, et arutleda pangateenuste kättesaadavuse üle maapiirkondades.
Arvamused
  • 23.05.14, 08:41
Minister Urve Palo keerab vindi üle
Majandus- ja taristuminister Urve Palo on parajas kahvlis püüdes teotahtetus valitsuses iga hinnaga tähelepanu köita, kirjutab toimetaja Harry Tuul.
Uudised
  • 19.05.14, 13:49
Palo plaanib piirata kiirlaenu reklaami
Majandus- ja taristuminister Urve Palo saatis täna ministeeriumi partneritele arvamuse avaldamiseks eelnõu, mis piirab oluliselt tarbimislaenude reklaami sisu.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.24, 14:32
Kulla hind tegi 8 aasta suurima kvartaalse tõusu. Mis saab edasi?
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele