Ken Rohelaan • 9. juuni 2014
Jaga lugu:

Tallinna-Tartu maanteed tuleks ehitada laenu abil 

Maanteelõik Tallinnast Paideni, kui mitte kaugemale, tuleks 2020. aastaks ehitada laenu toel neljarealiseks, esitas majandus- ja taristuminister Urve Palo mõttekoha riigikogus.

Palo ütles, et ei ole rahul sellega, mis puudutab Tallinna-Tartu maantee ehitamiskiirust. Tema sõnul arendaks tee-ehitus regionaalpoliitikat laiemalt, sest korralikud teed võimaldavad linnas tööl käia. Samuti suurendaks neljarealisus turvalisust.

Majandusministri sõnul ehitatakse Tallinna-Tartu maanteed aeglases tempos. "Riigi vahendid on piiratud ja sellist võimalust, et paneme lihtsalt eelarves raha oluliselt juurde ei ole lähiaastate perspektiivis ette näha," ütles Palo.

Palo lausus, et senine tegemata teelõik, mis läheks Tallinnast Paideni neljarealisena, maksaks 200 miljonit eurot. Sellest umbes 70 miljonit eurot oleks võimalik saada Euroopa Liidu struktuurivahenditest.

"See oleks tõsine mõttekoht ja mina isiklikult pooldaksin lähenemist, et teha kiiremini ära ja seda saab kohe kasutama hakata, mitte venitada. Praegune teehoiukava Paideni tegemist ette ei näe," lisas minister.

Palo vastas täna arupärimistele, miks kavandab valitsus 2015. aastal vähendada teede rahastamist 25 miljoni euro võrra, et vähendatav summa tehakse tasa 2020. aastaks, kui alates 2016. aastast teede rahastamist suurendatakse järk-järgult, sest senise praktika järgi on kütuseaktsiisist saadav summa kasvanud.

Majandusministri sõnul ei ole mõistlik, et on väga kindlalt kirjas, kui palju täpselt tuleb igal aastal kulutada protsentuaalselt kütuseaktsiisist tee-ehituseks, sest valmisolek võib aastatega varieeruda. "Ma ei näe suurt probleemi selles, et aastast aastasse see protsent võib natuke muutuda, kui on olemas korralik teehoiukava, mida pikas perspektiivis jälgitakse," selgitas Palo.

Vaata seoseid nende isikute ja firmadega:
Jaga lugu:
Seotud lood
Kõik seotud lood
Hetkel kuum