Käesolevat postitust ajendas kirjutama aripaev.ee-s avaldatud pressiteade Yaika! portaali beetaversiooni käivitamisest. Peamiseks põhjuseks see, et portaali omanikud on Eestist, pakutav funktsionaalsus on suur ning ettevõetud mastaap on märkimisväärselt laiahaardeline.
Tehnoloogia areng loob alati uusi võimalusi. Paraku kaasneb sellega nähtus, mida nimetatakse katkestatud innovatsiooniks. See tähendab, et uute võimaluste raameshakkavat tarbijad ettearvamatult teistmoodi käituma ning senikehtinud väärtusaheladkatkevad. Turundajatele on see õudusunenägu.
2000. aastal lõhkes infotehnoloogia mull. Infotehnoloogia areng lõi ootused “suureks äriks”. Paraku sisu- ja teenusepakkujaid ei tekkinud, sest ei suudetud toota tarbijale kordaminevat sisu. Tehnoloogia pakutavad võimalused jäid ärisektoris kasutamata. Täname näeme, kuidas kasutajad võtavad kontrolli sisu loome osas enda peale ning sellest on välja kasvanud mõiste Web2.0.
Infotehnoloogia on liikumas arengute suunas, kus võrguühendused muutuvad järjestparemaks, edastatavad andmemahud suuremaks. Televisioon muutub interaktiivseks ja digitaliseerub. Enamuses ärivaldkondades me näeme kiiret tarbijalojaalsuse kadu. Kas televisioon suudab hoida positsiooni televaatajate tähelepanu võitmise osas? Mis siis juhtub, kui tehnoloogia võimaldab vaatajatel endil sisu tootma ja levitama hakata?
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hando Sinisalu refereerib Dario Raciti esinemist Veneetsia Meediafestivalil, etarvutimängude populaarsus USA teatud segmentides on ületanud televisioonipopulaarsuse. Kas “rahvatelevisiooni” lisandumine tarbijate huvide hulka kõigutabtavatelevisiooni positsioone ja mil määral?
IPTV, videocast'id ja podcast'id ei ole meil ega mujal maailmas tundmatud. Kaugel Ameerikas on nn lifecast portaale mitmeid:
ustream.tv,
justin.tv,
blogtv.com,
mogulus.com,
stickam.com. Kasutajaid mõõdetakse miljonites ja vaadatud videostriime miljardites.
Yaika! reklaamib ennast kui võimast ja lihtsat platvormi, mis võimaldab kõikidel luua ja jagada reaalajas sisu pildi, heli ja tekstina. Igaüks võib luua oma isikliku tele- võiraadiokanali suvalisel eesmärgil ning seda populariseerida. Yaika! lubab lihtsust jafunktsionaalsust, mis võimaldab kaasata paljusid inimesi.
Turundajad maadlevad praegu sellega, kuidas Web2.0 sisu juurde jalg ukse vahele saada ja tarbijate tähelepanu võita. TV2.0 lubab veelgi rohkem põnevust. Kogu see seltskond, kes praegu tele-ekraanile või raadioeetrisse ei mahu, saab nüüd oma, eesti keelse väljundi. Usun, et kui andmeedastuse mahud takistuseks ei saa, tuleb meil, turundajatel, tegemist teha uute ja tundmatute väljakutsetega.
Artikli autor: MRM Baltic juht Mihkel Lauk