• OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • OMX Baltic−0,33%301,29
  • OMX Riga0,02%893,52
  • OMX Tallinn0,56%2 081,11
  • OMX Vilnius−0,12%1 199,62
  • S&P 500−0,11%6 198,01
  • DOW 300,91%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 1000,28%8 785,33
  • Nikkei 225−0,12%39 938,2
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%92,58
  • 10.06.08, 10:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Täna suri televisioon ehk TV2.0

Käesolevat postitust ajendas kirjutama aripaev.ee-s avaldatud pressiteade Yaika! portaali beetaversiooni käivitamisest. Peamiseks põhjuseks see, et portaali omanikud on Eestist, pakutav funktsionaalsus on suur ning ettevõetud mastaap on märkimisväärselt laiahaardeline.
Tehnoloogia areng loob alati uusi võimalusi. Paraku kaasneb sellega nähtus, mida nimetatakse katkestatud innovatsiooniks. See tähendab, et uute võimaluste raameshakkavat tarbijad ettearvamatult teistmoodi käituma ning senikehtinud väärtusaheladkatkevad. Turundajatele on see õudusunenägu.
2000. aastal lõhkes infotehnoloogia mull. Infotehnoloogia areng lõi ootused “suureks äriks”. Paraku sisu- ja teenusepakkujaid ei tekkinud, sest ei suudetud toota tarbijale kordaminevat sisu. Tehnoloogia pakutavad võimalused jäid ärisektoris kasutamata. Täname näeme, kuidas kasutajad võtavad kontrolli sisu loome osas enda peale ning sellest on välja kasvanud mõiste Web2.0.
Infotehnoloogia on liikumas arengute suunas, kus võrguühendused muutuvad järjestparemaks, edastatavad andmemahud suuremaks. Televisioon muutub interaktiivseks ja digitaliseerub. Enamuses ärivaldkondades me näeme kiiret tarbijalojaalsuse kadu. Kas televisioon suudab hoida positsiooni televaatajate tähelepanu võitmise osas? Mis siis juhtub, kui tehnoloogia võimaldab vaatajatel endil sisu tootma ja levitama hakata?

Artikkel jätkub pärast reklaami

Hando Sinisalu refereerib Dario Raciti esinemist Veneetsia Meediafestivalil, etarvutimängude populaarsus USA teatud segmentides on ületanud televisioonipopulaarsuse. Kas “rahvatelevisiooni” lisandumine tarbijate huvide hulka kõigutabtavatelevisiooni positsioone ja mil määral?
IPTV, videocast'id ja podcast'id ei ole meil ega mujal maailmas tundmatud. Kaugel Ameerikas on nn lifecast portaale mitmeid: ustream.tv, justin.tv, blogtv.com, mogulus.com, stickam.com. Kasutajaid mõõdetakse miljonites ja vaadatud videostriime miljardites.
Yaika! reklaamib ennast kui võimast ja lihtsat platvormi, mis võimaldab kõikidel luua ja jagada reaalajas sisu pildi, heli ja tekstina. Igaüks võib luua oma isikliku tele- võiraadiokanali suvalisel eesmärgil ning seda populariseerida. Yaika! lubab lihtsust jafunktsionaalsust, mis võimaldab kaasata paljusid inimesi.
Turundajad maadlevad praegu sellega, kuidas Web2.0 sisu juurde jalg ukse vahele saada ja tarbijate tähelepanu võita. TV2.0 lubab veelgi rohkem põnevust. Kogu see seltskond, kes praegu tele-ekraanile või raadioeetrisse ei mahu, saab nüüd oma, eesti keelse väljundi. Usun, et kui andmeedastuse mahud takistuseks ei saa, tuleb meil, turundajatel, tegemist teha uute ja tundmatute väljakutsetega.
Lisaks: Yaika! vahendusel jälgitavad üritused, Mike Butcher'i postitus TechCrunch'is.
Artikli autor: MRM Baltic juht Mihkel Lauk

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 15 p 1 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele