Rainer Saad • 16. september 2015 kell 4:30

Elektriauto tuli, nägi – ja jäi toppama

Rainer Saad  Foto: Andras Kralla

Elektriautode levik on viimastel aastatel olnud kiire, aga ometi mitte revolutsiooniline, kirjutab börsiajakirjanik Rainer Saad.

2011. aastal prognoosis Renault-Nissani juht Carlos Ghosn, et 2016. aastaks müüvad nad 1,5 miljonit elektriautot. Paraku pole autotootjal nii hästi läinud. Selle aasta keskpaigaks oli Nissan müünud kokku ainult veerand miljonit elektriautot. Parem prognoosija pole olnud ka USA president Barack Obama, kes ütles 2011. aastal, et 2015. aastaks sõidab Ameerika teedel miljon elektriautot.  Kuid isegi vaatamata Tesla menule pole selle numbrini jõutud, selle aasta jaanuariks oli USAs registreeritud umbes 300 000 elektriautot.

Kes võidab?

Nii et mõne aasta eest prognoositud revolutsiooni pole toimunud. Kuigi inimeste huvi elektriautode vastu on kasvanud, näib revolutsioon praegu poolik või isegi nagu pisut toppama jäänud. Mis seal salata, elektriautod on ikkagi võrdlemisi kallid, nende laadimine võtab aega ning pikkade vahemaade läbimisel võib tekkida keerulisi olukordi.

Kellest saab revolutsiooni võitja? Elektriautod on tulevik, kuid praegu on raske öelda, kes selles valdkonnas domineerima hakkab. Tesla elektriautosid saadab suur menu, kuid juba on turule tulnud teisi sensatsioone. Näiteks tutvustas Liechtensteini ettevõte NanoFlowcell eelmisel aastal soolveega sõitvat elektri superautot Quant. Horvaadid on viimastel aastatel välja töötanud 1000hobujõulise elektriauto ning ka soomlastel on sõna sekka öelda enda 1400 hobujõulise elektri superautoga.

Hetkel kuum