• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 19.12.15, 09:00

Hüvitame riigikogulase kondimootori

Rahvasaadiku kuludest võiks autoliisingu ja kütuse asemel hüvitada jalgrattakulud, leiab Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan.
  • Äripäeva arvamustoimetaja Ken Rohelaan. Foto: Andras Kralla
Värske kliimalepe Pariisis ja tervisliku eluviisi menu tuleks muuta ka riigikogulase sihiks. Kliimaleppe järgi peaksime liikuma rohkem taastuv­energia poole. Selle alla võib vabalt liigitada jalutamise, rattasõidu või ka rulatamise. Elektriauto sobitub samuti taastuv­energia rühma.
Kõik tööga seotud reisid saab lahendada märksa lihtsamalt kui isikliku autoga. Kas selleks on rendiauto, riigikogu autopark või mõni muu lahendus, jäägu edasiseks aruteluks. Kindel on aga see, et isiklik auto on märksa suurem kulu kui ühiskasutuses masin. Sestap tulekski isiklikest transpordivahenditest pigem hüvitada neid, mis üheaegselt on rahakotisõbralikud ja samas ka paitavad keskkonda.
Vähem silmakirjalikkust
Kui rahvasaadikud otsustavad edendada rohelist eluviisi, siis võiks ka nende isiklikke pingutusi selle eest kinni maksta. Autosõit võiks jääda riigikogulase palga sisse, selleks ei ole vaja lisada eraldi kuluhüvitist. Küll aga vajab rahvas oma saadiku eeskuju. Kui riigikogu liige võitleb tervema ja puhtama Eesti nimel, siis näidaku seda.
Ma ei taha näha silmakirjalikke poliitikuid, kes näiteks autostumise vähendamise nimel propageerivad ühistransporti, aga ise vuravad ikka edasi Audi või Mercedesega. Ei taha näha elektriautode eest võitlejaid, kes ise tangivad ikka edasi bensiini või diislit.
Kui tahad jalgrattaga tööle pedaalida, olen nõus aitama. Kui ise ei jõua pedaalida, saab lisada ka elektrimootori, mis vaeva kergendab. Leiame lahenduse. Olen nõus hüvitisega, mis peaks üheaegselt säästma loodust, vähendama riigi rahakulu ja edendama tervist. Saadik, ole see, mille nimel võitled.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.07.24, 15:46
Eesti inimesed eelistavad suvel üha enam alkoholivaba õlut, siidrit või longdrinki
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele