• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,76
  • 16.01.16, 08:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

5 nippi, kuidas püstitada eesmärki

Edukamad oskavad tähele panna ka eesmärkide olulisi omadusi, mis aitavad neil paremini täituda, kirjutab Invicta juhtimistreener Erkki Susi.
Invicta juhtimistreener Erkki Susi.
  • Invicta juhtimistreener Erkki Susi.
  • Foto: Veiko Tõkman
Eesmärkide püstitamine on ühel või teisel viisil meile kõigile tuttav ja omane. Olgu eesmärgid era- või tööelulised, me mõtleme need läbi ja teeme sisulisi plaane, sageli alateadlikult, teadvustamata.
Heade eesmärkide seadmiseks peaks omama kõigepealt unistust ideaalist, mida soovime näha enda elus. Äris nimetame unistust visiooniks. Unistusest saab eesmärk, kui asume selle nimel järjepidevalt ja süstemaatiliselt tegutsema ning selle poole püüdlema.
Häid eesmärke iseloomustab 5 olulist omadust:

Artikkel jätkub pärast reklaami

1. Eesmärk peab olema konkreetne
Konkreetne eesmärk on kõigile üheselt mõistetav ja kirjutatud selgelt, mida ja miks tahetakse. Et olla kindel, kas eesmärk on üheselt arusaadav, tasub endalt küsida: „Kui seda eesmärki loeb keegi kolmas, kes ei ole seotud antud ülesandega, siis kas ta saab samamoodi aru nagu mina?“ Kui vastus on „Jah“, võib liikuda edasi, kui „Ei“, mõtle uuesti.
2. Eesmärk peab olema mõõdetav
Kuidas teada, et eesmärk on saavutatud? Millal saab nii öelda? Millal oled poolel teel? Kuidas oma eesmärki mõõta? Lihtne reegel: kui ei leia mõõdikut oma eesmärgile, siis mõtle oma eesmärk uuesti läbi. Ilma mõõdikuta ei ole see suure tõenäosusega eesmärk, vaid lihtsalt tegevus.
3. Eesmärk peab olema kokku lepitud
Osapoolte vahel kokku lepitud eesmärk töötab. Kui midagi on kellelegi peale surutud, ei ole ühist arusaama ja kokkulepet ning suure tõenäosusega ei saa loodetavat tulemust. Inimesed peavad uskuma samu asju, siis õnnestub eesmärki saavutada.
4. Eesmärk peab olema realistlik
Realistlik eesmärk on selline, mis on saavutatav kindlate tegemiste ja pingutuste tulemusena. See ei tohi olla lihtsasti saavutatav ega saavutamatu. Kummalgi juhul ei motiveeri see pingutama. Kui ei ole motivatsiooni, ei sünni ka tulemust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

5. Eesmärgil peab olema tähtaeg
Et hinnata, kuidas me eesmärke täidame, peame teadma, mis ajaks ootame tulemusi. Eesmärke võib olla nii pikaajalisi unistusi, laiemalt toetavaid, kui ka lühiajalisi, mille saavutamisel oleme selgelt lähemal oma lõpptulemusele.
Et eesmärgid ei jääks vaid eesmärkideks, siis unistage julgelt edasi kogu protsessi käigus ja nautige edusamme. Olgu need nii väikesed kui tahes, viivad need unistustele lähemale.
Allikas: bestsales.ee

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 14 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele