• OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • OMX Baltic1,33%273,94
  • OMX Riga−0,11%871,18
  • OMX Tallinn2,32%1 749,54
  • OMX Vilnius0,09%1 058,76
  • S&P 5000,00%6 051,09
  • DOW 30−0,2%43 828,06
  • Nasdaq 0,12%19 926,72
  • FTSE 100−0,14%8 300,33
  • Nikkei 225−0,95%39 470,44
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%108,5
  • 09.08.16, 07:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Saaremaa sild tuleb pärast oravaid

Saaremaa silda tuleks rahastada ELi rahaga, Tallinna Sadama tellitud praamide mahamüümise ja riigilaenuga, kirjutab ettevõtja ja majandusteaduste dotsent Endel Oja.
Orav
  • Orav Foto: Panthermedia
Juhtimisteaduste professor, praeguseks juba manalamees Raoul Üksvärav tavatses öelda: „Parem teha õigeid asju valesti kui valesid asju õigesti.“ See kehtib täies mahus kogu senise tegevuse kohta mandri ja Saaremaa vahelise ühenduse korraldamisel. Selle asemel, et näidata üles pikaajalist strateegilist mõtlemist, on senised valitsused lihvinud vana, oma aja ära elanud lahendust.
Eeltöö tehtud
Samal ajal on valdav osa Saaremaa silla ehitamiseks vajalikust analüütilisest ja eelprojekteerimistööst tehtud. WSP Finland Oy koostatud kava pakub Suure väina ületamiseks püsiühenduse rajamist, mille parim lahendusvariant on konsoolsild praegusel parvlaeva liikumise trassil. Kava rakendusplaani kohaselt kestaks silla ehitusperiood neli aastat. Sillaületustasu kogutakse 20 aasta jooksul, mille suurus jääks praeguste praamiületustasude suurusjärku. Selle perioodi lõppedes oleks silla ületamine tasuta.
Ületusaeg oleks veidi üle kümne minuti ja silla ületustasu maksmise protseduur ei tohiks võtta aega üle ühe minuti. Silla maksumus jääb vahemikku 320–350 miljonit eurot. Silla ehitamise finantseerimiseks saaks 15% ulatuses kasutada Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondi vahendeid. Teine rahaline allikas on nelja tellitud praami müük. Rahastamise põhiallikas on aga 20 aastaks võetav riigilaen.
Tasuv ja riskivaba
Seega on infrastruktuurse kinnisvara kohta tegemist hea tasuvusega ja äriliselt praktiliselt riskivaba projektiga. Koos Virtsu-Kuivastu sillaga tuleb ehitada sild ka Muhumaa ja Saaremaa vahele, lõpetades sellega ühtlasi seni kasutusel oleva Muhu tammi ekspluateerimise koos sellega kaasnevate probleemidega ümbritseva vesistu atrofeerumisega seoses.
On aeg tulla 19. sajandist 21. sajandisse ja tõdeda, et lahendused, mis loodi Vene tsaaririigi tingimustes, ei vii meid enam edasi. On tõenäoline, et Saaremaa püsiühendus võetakse töösse, kui valitsusse ei kuulu enam Reformierakond, kes on seni olnud vastu riigile oluliste objektide rajamiseks laenu võtmisele. Põhjuse võib sõnastada professor Ülo Vooglaiu mõttega: „Popsi mentaliteet on peamiseks põhjuseks, miks ei seata suuri eesmärke.“

Seotud lood

Uudised
  • 25.07.17, 11:18
Jüri Ratas: Saaremaale suurem lennuk
Lisaks äsja käiku läinud uutele praamidele vajab Saaremaa ka suuremat lennukit, leiab peaminister Jüri Ratas.
  • ST
Sisuturundus
  • 10.12.24, 12:39
Riigi IT-majad ohustavad sektori ekspordivõimet
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele