Ettevõttesisesed fännid aitavad ettevõttel saavutada paremaid tulemusi, kirjutab Aeternumi turundusspetsialist Mihkel Suurkaev.
- Mihkel Suurkaev Foto: Erakogu
Iga organisatsiooni kultuuri kujundavad selle inimesed ise – juhid, üksuste juhid, meeskondade juhid kuni redeli viimaste töötajateni välja.
Organisatsiooni siseelu on täpselt nii tugev või nõrk kui selle nõrgim lüli. Mis aga ei tähenda seda, et tunnetuslik nõrgim lüli ka tegelikult seda on. Küsimus on pigem vaatenurgas ja lähenemises. Kõikide töötajatega ei ole võimalik suhelda ühtemoodi, neid motiveerida ning võrrelda otseselt teiste töötajatega. Kõik töötajad erinevad.
Mida personaalsemalt neile läheneda, seda paremaid tulemusi nad esitlevad. Kuidas läheneda töötajatele? Alustage mentorlusest, jagage kõikide töötajate vahel ära ettevõttesisesed mentorid ning ärge unustage, et mentor ei ole mitte ülemus, vaid üks ühele kohtumistel võrdne vastane. Kuid mentorluse saladus on kohtumised ja nende korrapärasus.
Mentorlus on parim viis töötajale lähenemiseks – saate teada töötajate murekohad, kuhu nad jäävad toppama, mis neid takistab ühe või mitme tegevuse tegemisel või millised on nende eesmärgid. Seeläbi suudate innustada ning aidata oma töötajat just sellisel viisil, nagu tema seda ootab või eeldab. Mida paremini tunneb ennast töötaja ettevõttes, seda suurem ettevõtte fänn ta on.
Parem organisatsioonikultuur kasvab fännibaasiga. Mida see endast kujutab? Kui ettevõtte töötaja on ettevõtte fänn, siis kannab ta iga päev samu väärtusi ning tõekspidamisi, mida kannab ka ettevõte. Töötaja ei ole enam ettevõttes üks osa, vaid osa ühest ettevõttest. Mida rohkem on ettevõttesiseseid fänne, seda parem on ka kultuur, seda suurem on töötajate motivatsioon ning seda paremad on tulemused.
Autor: Mihkel Suurkaev
Seotud lood
Miks väikesed ja keskmise suurusega ettevõtted peaksid panustama rohkem innovatsiooni ja kuidas pank saab siin olla neile abiks, räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.