• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,85
  • 17.02.17, 06:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Teed peavad tolmuvabaks saama

Riik peab oluliselt rohkem tee-ehitusse panustama, et täita eesmärk saada aastaks 2030 kõik Eesti teed tolmuvabaks, kirjutab teedeinsener Jüri Riimaa.
Jüri Riimaa
  • Jüri Riimaa
  • Foto: erakogu
Tolmavad kruusateed on probleem paljudes riikides, kuid näiteks Taanis on riigiteed sajaportsendiliselt katte all. Kruusateede katte alla viimine on Eestimaa teedel olnud aktuaalne aastakümneid, vaatamata sellele on 25 aasta jooksul toimunud väga ebaühtlane kattega teede areng.
50 aastat ootamist
Praegu on 70,7% riigiteedest kattega teed. Valitsus võttis vastu programmi, et saada aastaks 2030 kõik riigiteed katte alla. Kui praeguse tempoga ehitatakse ca 100-150 km aastas, siis läheb selleks 40-50 aastat. See tähendab, et programm on võimalik täita alles ligikaudu aastaks 2050, mis ei ühti kaugeltki valitsuse püstitatud programmiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Teha nagu naabrid
Läti käivitas eelmise Euroopa Liidu rahastamise ajal ühe ja Leedu kaks kattega teede ehituse programmi regionaalse arengu fondidest. Eestis tuleb kindlasti eraldada olemasolevate finantsressursside arvelt täiendavalt lisa tolmuvabade katete ehituseks, et vähegi ühtlustada disproportsiooni Eesti teedevõrgus ja selle korrashoius.
Alates 2013 aastast eraldab maanteeamet teederaha tsentraalselt kogu Eesti riigiteede võrgule, millega peaks tagatama kokkuvõttes Eesti teede ühtlasem areng kui senini. Oluline on praegu toimuva regionaalreformi ajal tagada võrdsed ohutumad liiklustingimused Eesti territooriumil tervikuna.Edukas Eestis tahavad kõik liigelda tolmuvabadel teedel.
Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, ACE Logisticsi, Eesti Gaasi, Silberauto, Eesti Ettevõtluskõrgkooli Mainor ja Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 11 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele