Alates juulist peavad kõik uued elektriautod turvalisuskaalutlusel hakkama tegema häält. Aga millist, küsib Äripäeva toimetaja Tõnu Tramm.

- Eestis arendatav elektriauto Nobe.
- Foto: Ints Kalnins
Kõik teavad, kui tähtis ametikoht on autotööstuses disainer. Kehva disainiga võib kogu ettevõtmise pankrotti ajada, nagu juhtus 15 aastat tagasi SsangYongiga. Tippdisainereid ostetakse konkurentidelt üle hingehinnaga ja nii on peadisainer kujunenud automargile suisa omaette kaubamärgiks. Paljud tootjad eelistavad selle teenuse sisse osta ning kuulsad disainistuudiod nagu Bertone, Pininfarina, Italedesign-Giugaro jpt ei vaja pikemat tutvustust.
Seotud lood
Muuga sadamas laaditi hiljuti laev MV GREEN K MAX 1, mille pardale paigutati 68 500 tonni Eesti nisu. See on erakordne maht, mis näitab nii kodumaise teraviljasektori jõudu kui ka ekspordivõimekust. Scandagra Eesti viljaäri juht Marge Pähkel rõhutab, et taoline operatsioon eeldab sujuvat koostööd kogu väärtusahela ulatuses, head koostööd kokkuostjate vahel ja näitab, et Eesti suudab konkureerida maailma suurimate viljaeksportijatega.