• OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,65%6 475,47
  • DOW 302,05%45 705,51
  • Nasdaq 2,01%21 524,37
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,56
  • OMX Baltic−0,08%297,03
  • OMX Riga−0,54%914,84
  • OMX Tallinn0,4%2 034,7
  • OMX Vilnius0,14%1 221,09
  • S&P 5001,65%6 475,47
  • DOW 302,05%45 705,51
  • Nasdaq 2,01%21 524,37
  • FTSE 1000,13%9 321,4
  • Nikkei 2250,05%42 633,29
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%94,56
  • 21.07.20, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Andrei Iljenkov: euroliidu kaubaveoreform toob pankrotte ja tõstab hindu

Euroopa Liidu uued maanteeveo eeskirjad suurendavad vedajate kulusid, mis võib põhjustada pankrotte ja kaubaveoturu konsolideerumist – see toob omakorda lõpptarbijale kõrgemad hinnad, kirjutab transpordiettevõtte Valtransport OÜ juhatuse liige Andrei Iljenkov vastuseks Delovõje Vedomosti küsimustele.
Andrei Iljenkov.
  • Andrei Iljenkov.
  • Foto: Erakogu
Absurdsete nõuete tagajärjel tuua autod "koju" tekib marsruutidel Lääne-Euroopast Eestisse maanteerongide voog. Kui marsruudil suureneb nn kaubaaluse ruumi pakkumine, siis ühe aluse transporditeenuse hind langeb. Kohalikud väikesed, kuni 20 sõidukiga ettevõtted suletakse, suurettevõtted lähevad müüki või pankrotistuvad. Lõpuks jääb vähem transporti pakkuvaid ettevõtteid, kes tõstavad järsult hindu. Lõpptarbijale läheb kaubavedu kallimaks.

Seotud lood

Juhtkiri
  • 14.07.20, 15:42
Ise me kaevame seda hauda
Elu saare- ja ääremail ongi raske. Meie ainus võimalus on seda mõista, et neid mõjusid ettevõtjatele leevendada, ning sellest peab lähtuma ka Eesti poliitika Euroopa Liidus. Taunides protektsionismi, tuleb ka meil endil oma tillukese naba imetlemisest loobuda, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
  • ST
Sisuturundus
  • 19.08.25, 13:40
Raamatupidamisbüroo omanik: lillkapsal võiks olla madalam käibemaksumäär kui alkoholil
Kui riigi jaoks on oluline, et inimesed tervislikult toituksid, siis võiks olla lillkapsal oluliselt väiksem käibemaksumäär kui näiteks alkoholil või tubakal, leiab raamatupidamisbüroo Vesiir asutaja ja juht Enno Lepvalts.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    0 k 25 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele