Kui diislikütuse aktsiis uuesti tõuseb, siis kordub olukord, kus veosekäive kukub ja Eesti ettevõtteid hakkavad nii sise- kui ka rahvusvahelistel vedudel asendama välismaised ettevõtted, kirjutab Eesti logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni juhatuse liige Herkki Kitsing Äripäeva Infopanga logistikaettevõtete aastaraporti kommentaaris.

- Eesti logistika ja ekspedeerimise assotsiatsiooni juhatuse liige Herkki Kitsing
- Foto: Anno Proosvelt
2020. aasta oli transpordi ja logistika ettevõtetele finantstulemuse mõttes hea või väga hea aasta. Meie sektorile olid COVIDi otsesed mõjud minimaalsed, tegevust ei piiratud ega suletud. Teine oluline grupp mõjureid olid märkimisväärsed muutused tarneahelates, pidevad katkestused, alternatiivsete lahenduste leidmine ja ka makseraskused teatud kliendisektorites.
Tarneahelate katkestuste ja kaootilisuse tagajärjel, aga ka majanduse taastumise jõul tekkis tuntav defitsiit transpordi tootmisressurssides: tööjõu, autojuhtide ja veovahendite puudus. Kõige kriitilisem neist on massiivne autojuhtide nappus üle Euroopa.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tänases saates meenutame juuni alguses toimunud autovedajate aastakonverentsi, kus läks tuliseks debatiks diisliaktsiisi tagasitõstmise teemal.
Hõbe on tänavu hinnatõusult kullale alla jäänud, sest investorid otsivad kullas geopoliitiliste pingete, kaubandussõja ja majanduslanguse riskide vastu kaitset. Samas püsib hõbeda tööstuslik nõudlus tugev ja tänavu on oodata turul suurt puudujääki, mis toetab hinda ka edaspidi.