Artikkel

    In memoriam: Leevi ajastu lõpp

    Kauaaegne konjunktuuriinstituudi juhtivteadur Leev Kuum (1930-2024).Foto: Meeli Küttim

    Särav pilk ja kained mõtted, mille Leev Kuum meile jätab, aitavad edasi ka tänases maailmas. Suurte muutuste seletajat ja tema ajastut meenutab kaasvilistlane, TalTechi majandusteaduskonna emeriitprofessor Enn Listra.

    Leev Kuum 15. aprill 1930 – 27. veebruar 2024
    Üks oma ajastu sümboleid läks teispoolsusse sealseid majandusasju arutama. Küllap olulisena, nagu siinpool oli. Vabariigi ajal tehtud mehed ja naised on Eestit edendanud viimase poolsajandi ja rohkemagi jooksul väga oluliste tegijatena.
    Vist kahel põhjusel. Esiteks aitas paljusid enda vahetu kontakt normaalse ühiskonnaga. Teiseks, veidi nooremad olid nagu lapsed ikka, kõrvad kikkis kuulamas, mida vanemad inimesed omavahel räägivad. Nii kandus see vahetu teadmine, aga osaliselt ka normaalse majandamise oskus perioodi, kus seda teadmist jälle vaja läks.
    Need kikkis kõrvad ja vastuvõtlikud ajud olid Leevi ajastu laste kõrvad ja ajud. Eesti, Läti ja Leedu on äärmiselt edukad võrreldes kunagiste kaaskannatajatega sõnades kommunismi poole pürgivas monstrumis.
    Selle edu juured on olulisel määral seotud normaalse ühiskonna kujutise säilimisega konkreetsete inimeste ja rahva kollektiivses mälus. Ülejäänud nõukogude sotsialistlike „vabariikide“ liidus oli pärast kolme inimpõlve möödumist režiimi tingimustes vähe neid, kes oleks kas või vilksamisi näinud või kuulnud midagi teistmoodi ühiskonnast.
    Leev Kuum oli nelja-aastane, kui loodi Eesti Konjunktuuriinstituut, mille käilakuju ja mõttekandja on ta olnud väga pikka aega. Kui sirvida instituudi poolt 1938. aasta detsembris välja antud (paber)ajakirja Konjunktuur 49. numbrit, saab selle kahel esileheküljel paiknevast indeksite tabelist ka ettekujutuse, miks see aeg rahva mällu nii tugevalt jäi. Diskontomäärana esitatud intressid olid langemas, väliskaubandus kasvas, hoiused kasvasid kiiresti, töötus oli languses ning reaalpalk kasvutrendiga.
  • Hetkel kuum
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Tesla juhi Hiina visiit kergitas aktsia hinda
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.