Asjatundja: kuni küberrünnakust häbenetakse rääkida, olukord ei parane
Küberrünnakute ja -pettuste puhul on kriitiliselt oluline häbikultuuri vältimine ja eksimustest rääkimise julgustamine, kirjutab Elisa valdkonnajuht Joosep Põllumäe.
Kellelegi ei meeldi eksida ning tunda, et nad on teinud midagi, mille tõttu teised nad hukka mõistavad. Olgu selleks suvaline viga tööl, argipäevane plekimõlkimine, petturile tuhandete eurode ülekandmine või tööarvutisse viirusse lubamine.
Eestis enneolematu ulatusega andmerööv nõuab senisest suuremat valvsust, investeeringuid ettevaatusabinõudesse ning sunnib taas mõtlema tagajärgedele, kui mõnes valdkonnas, eriti tundlikus, konkurents ei toimi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Jaanuaris pandi toime ulatuslik küberrünnak Allium UPI OÜ andmebaasi vastu, mis pakub Apotheka apteekidele ja teistele koostööpartneritele ühtset lojaalsusprogrammi ja mille käigus võis ründajate kätte sattuda klientide andmeid.
Küberturvalisuse spetsialistide hinnangul on arusaamatu, kuidas Allium Upi ja Apotheka klientide andmed lekkisid ning miks ettevõtted nii palju ja nii kaua andmeid üldse kogusid ja säilitasid.
Kui Fotografiska juht Margit Aasmäe Peugeot E-3008 rooli istus ja mootori käivitas, hämmastas teda vaikus salongis. Ent edasi asus vaikus juba enda eest kõnelema.