• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%91,7
  • 06.02.25, 06:00

Raido Toonekurg: Hiina elektriautod ahvatlevad automüüjaid. Iseasi, kas ka ostjaid

Autokaupmehed otsivad alati uusi võimalusi oma tulusid suurendada ning seetõttu on ka nende huvi uute kaubamärkide vastu väga suur. Eestisse toodud Hiina automarkidega tuleb aga mitu aastat tööd teha ja elu näitab, kas tehtud investeeringud üldse tagasi saadakse, kirjutab autoturu ekspert Raido Toonekurg.
Üks Eestisse jõudnud Hiina automark on BYD. Fotol on selle mudel Sealion 7.
  • Üks Eestisse jõudnud Hiina automark on BYD. Fotol on selle mudel Sealion 7.
  • Foto: imago images/Scanpix
Eesti autoturg on maksumuudatuste tõttu katsumusterohke. Enne mootorsõidukimaksu kehtima hakkamist elavnes turg oluliselt, aasta viimastel kuudel müüdi ja registreeriti rekordiliselt uusi sõidukeid. Kuigi majanduskonjunktuur pole kiita, olid automüüjatel väga kiired ajad ning autosid registreeriti veel ka aasta viimasel päeval.
Kätte jõudnud jaanuar tõi majanduse tegeliku seisu selgelt esile. Samas pole selles midagi väga üllatavat ning analoogset tarbijakäitumist on nähtud ka teistel turgudel – kui maksunduses tehakse järske muudatusi, siis mõjutab see märgatavalt maksumuudatuse kehtima hakkamisele eelnevat ja järgnevat perioodi.
See kommentaar ilmus algselt Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müüjate konkurentsiraportis.
Ilmselt annab selle aasta teine kvartal juba veidi paremat aimu, milliseks siinne autoturg tänavu kujuneb. Kuna intressid on hakanud langema, võime näha aasta teises pooles autoturu elavnemist sarnaselt kinnisvaraturuga, kus paistab esimesi elavnemise märke. Elu läheb ju edasi ning inimesed peavad tarbima ja ka autoga sõitma.
Elektriautodega joosti ette
Pikema perspektiiviga analüüsid ütlevad, et elektriauto on tulnud selleks, et jääda. Järgmise 1–3 aasta jooksul näeme ilmselt erinevaid hüppeid, kus elektriautode turuosa kasvab kord aeglasemalt, kord kiiremini. Nn traditsiooniliste autotootjate väljakutseks on teha elektriautosid kliendisõbraliku hinnaga ning samas enda jaoks kasumlikult. See on ülesanne, mida mitmed tootjad pole seni suutnud lahendada.

Seotud lood

Uudised
  • 04.02.25, 14:11
Automüügis võtsid lõviosa hübriidid
Eestis kukkus jaanuaris uute sõiduautode müük drastiliselt, müüdud 531 sõiduautost olid 331 hübriidautod ja 83 elektriautod, teatas Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liit ehk AMTEL.
Saated
  • 13.12.24, 11:49
Autoajakirjanik: mina Hiina autot ei ostaks
Autoajakirjanik Karl-Eduard Salumäe käis sõitmas Eestis esindused avanud Hiina autodega BYD. Ta tõdes, et endale ta Hiina autot ostma ei hakka.
Uudised
  • 12.12.24, 12:42
Hiina “Tesla killer” jõudis Eestisse
Maailma suurimaks elektriautotootjaks nimetatav BYD on nüüd Eestis esindatud. Hiina tehnoloogiaga seotud probleemistik saadab sedagi.
Saated
  • 16.01.25, 14:51
Autoaasta 2025 üks eredamaid tähti on väike, elektriline ja prantslane
Uudismudelite poolest rikka 2024. aastaga võrreldes tuleb tänavune autoaasta selgelt tagasihoidlikum, ent neljarattalised, millega sõitmist ajakirjanikud pikisilmi ootavad, ei puudu sellestki, nenditi raadiosaates „Autojutud“.
  • ST
Sisuturundus
  • 18.07.25, 10:44
Rivest: usaldusväärne IT-tugi aitab meil kasvada ja efektiivsust tõsta
Eesti ehitus- ja montaažitööde ettevõte Rivest on viimastel aastatel teinud olulise sammu edasi: kui varem tegelesid nad peamiselt montaazitöödega, on ettevõte nüüd laienenud ka peatöövõtjate hulka ning laiendanud tegevust Skandinaaviasse. Selle kasvuga kaasnes vajadus paindliku ja töökindla IT-tugiteenuse järele, mis toetaks mitme asukohaga meeskonda ja võimaldaks ettevõttel keskenduda oma põhitegevusele.

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 14 p 2 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele