• OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,39%296,16
  • OMX Riga−0,28%908,02
  • OMX Tallinn0,41%2 041,42
  • OMX Vilnius0,05%1 203,45
  • S&P 500−1,6%6 238,01
  • DOW 30−1,23%43 588,58
  • Nasdaq −2,24%20 650,13
  • FTSE 100−0,7%9 068,58
  • Nikkei 225−0,66%40 799,6
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,15
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 31.05.18, 16:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kas Chrysler saab reedel otsa?

Väljaanne Motor1 kirjutab, et ühest kuulsamast USA automargist võib homme saada ajalugu.
Chrysler 300
  • Chrysler 300
  • Foto: Scanpix
Fiat Chrysler Automobilesi (FCA) tegevjuht Sergio Marchionne kohtub reedel Itaalias Baloccos investoritega. Arvatakse, et ta lõpetab oma korporatsiooni ühe ajalooliseima autobrändi elu. Allikas rääkis Automotive Newsi ajakirjanikule, et Marchionne teatab investoritele peetavas kõnes Chrysleri automargi lõpust.
Lisaks võib Marchionne Automotive Newsi andmetel rääkida plaanist lõpetada Fiati müük USA ja Hiina turul. Bränd valmistaks sõidukeid edaspidi vaid Euroopa, Brasiilia ja arenevate turgude tarbeks.
Fiat Chrysler Automobiles(FCA) tegevjuht Sergio Marchionne
  • Fiat Chrysler Automobiles(FCA) tegevjuht Sergio Marchionne
  • Foto: Scanpix
Strateegia muutmine võib tähendada, et vabaneb hulk raha. See lubaks suuremaid investeeringuid Jeepi, mis on korporatsiooni kõige kasumlikum allüksus. Väidetavalt ongi juba plaanis teha üks Renegade'ist väiksem maastur ja üks luksuslik Grand Wagoneer, mis peaks sihtima turusegmendi ülemist otsa.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Räägitakse, et FCA võib üheks sulatada Alfa Romeo ja Maserati tootmise. Kahe sportautodele keskenduva automargi omamine pole mõistlik, kui autoostjai huvitavad hoopis krossoverid.
Ühtlasi jäävad need sammud kuulu järgi Marchionne viimasteks suurteks otsusteks, enne kui ta järgmisel aastal tegevjuhi ametist lahkub. Ta on ettevõtet juhtinud 14 aastat, mille jooksul ühendati näiteks Fiat ja Chrysler ning toodi Ferrari emafirma alt iseseisvaks.
Kui Marchionne tõesti Chrysleri kaubamärgil eluküünla kustutab, tähendab see 90aastase ajalooga automargi lõppu USAs. Chrysleri mudelivalik koosneb praegu vaid vanast 300 sedaanist ja värskest Pacifica väikebussist. Mudelireas on nii vähe tooteid, et Chrysleri pea pakule seadmine on lihtsam kui kunagi varem.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    1 k 15 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele