Eesti pikima traditsiooniga edetabeli TOP100 ajaloo ehk Eesti kõige edukam ettevõte on EMT. Selle tiitli ja võidu eest saavad osa tänusõnu EMTlt ka konkureerivad telekomifirmad.
TOP100 ajaloo edukamate firmade pingerida on omal moel konkurentsi ülistus. EMT ja teised telekomifirmad jõudsid tabelis kõrgele just tiheda konkurentsiolukorra tõttu. Telekomisektor on Eestis nimelt üks konkurentsitihedamaid, kus avatud turu tõttu liiguvad kliendid hõlpsalt ning nende endi juurde meelitamiseks tuleb olla teistest kas kavalam, odavam või uuenduslikum. Konkurentsi tervendav mõju jõuab seejuures nii selle tekitajate kui ka nende klientideni. Nagu ütleb tänase lehe peakangelane, EMT juht Valdo Kalm, oleksid näiteks kõneminutihinnad praegu märksa krõbedamad, kui konkurente ei oleks.
Siinne telekomiturg avanes 2005. aastal, mil kunded said hakata operaatorite vahel liikuma ehk oma numbriga ühe teenusepakkuja juurest teiste juurde kolida. 10 aasta taguse ajaga võrreldes maksab kõneminuti hind nüüd sõltuvalt operaatorist 5-10 korda vähem.
Tarbijat rõõmustavat hindadele positiivset kahanemist võib täheldada ka kinoäris, kus pealinnas kaks aastat tagasi senise turuliidri Forum Cinemas kõrvale Solarise kobarkino tekkis. Uus konkurent pani seni mugavat positsiooni nautinud ettevõtte end taas vormi kloppima. Praegu näeb selle lahingu tulemusi: kinopileti odavnemine, kaardimaksevõimaluse tekkimine, uudsed lahendused näiteks teatri-ooperi ja kontsertide näol kinos ning uued püsikliendiprogrammid. Möödunud aastal kasvasid seejuures jõudsalt mõlema turuliidri käibed ja kasumit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Nii võidavadki lisaks klientidele võistlemisest ka turuosalised ise. Sektor areneb võitluse kaudu, samuti jõuavad uuendused, uued tooted-teenused varem turule: EMT veab eest uue generatsiooni mobiilivõrkude rajamist, pangandusturu uus tulija LHV pani teisi suurpanku uut tüüpi, krediitkaardi omadustega deebetkaarte väljastama. Lugejate tähelepanu nimel võitlemise käigus tekkisid veebiuudised, mida silmapaaride nimel rebimise tõttu tasuta lugeda saab.
Pidev klientide nimel rabelemine tähendab firmadele uuenduste otsimist, mis omakorda esitab kõrged nõudmised ka nende töökätele, keda mitmes ja eriti rahvusvaheliselt konkureerivas sektoris – näiteks paljuräägitud IT ja insenerid – nappima kipub. Kui palgast hingekirja meelitamisest ei piisa, tuleb vaadata firma sisse: mida annab teha teistmoodi, et kasumit toovat ideid puistaval töötajail oleks meil meeldivam ja parem. Sellepärast pakuvad mõned ettevõtted näiteks töötajaile firma kulul einet, soodsaid sportimistingimusi või kodus töötamise võimalust. Näiteks ka rattailmas hinnatud Eesti pedaalija Rein Taaramäe rõhutab senisele tööandjale Cofidisele truuks jäädes, et palk pole talle tiimi valides olulisim.
EMT, LHV ja Taaramäe klubi toetaja Cofidis on suured ettevõtted, kellel raha laialt käes, kuid alati ei peagi esimene või suurim olema. Kui ei jaksa teha sama suurelt või võimsalt kui turuliider, siis tee kavalamalalt – paku näiteks sama või sarnast lahendust kas paremini, soodsamalt või kliendi jaoks mugavamalt.
Autor: 1185-aripaev
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!