Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tea Varrak: äris on doping soovitav
Võrdleksin innovatsiooni dopinguga. Sellise dopinguga, mis andis jalgrattur Lance Armstrongile võimaluse teha imesõite pikki aastaid, ilma et keegi tema võimete saladusele jälile oleks saanud, kirjutab Tallinna Tehnikaülikooli innovatsiooni ja ettevõtluskeskuse direktor Tea Varrak.
Armstrong mitte üksnes ei kasutanud dopingut, vaid suutis ka dopinguküttide ees jälgi segada. Jalgrattaspordis on doping keelatud, Armstrongi käitumine ebaeetiline ja täiesti lubamatu. Äris aga on doping ja selle jälgede peitmine lubatud, isegi hädavajalik.
Ärimaailmas käib halastamatu võitlus uute ideede pärast. Verisemgi võitlus käib uudsete, juba toimivate ärimudelite pärast – arendajad, rahastajad, konkurendid jt otsivad uusi staare, kelle peale panuseid teha. Nagu sedastasid hiljuti Silicon Valleyst õppereisilt saabunud TTÜ tudengid: ka koeral võib äriidee olla, kuid sellest kahjuks ei piisa. Need ärimudelid, mida maailmas nagu kullateri otsitakse, peavad sisaldama tõelist innovatsiooni, mis on kaasaegseima tehnoloogia, haarava disaini ja „raamidest väljas“-mõtlemise sulam.
„Raamidest väljas“-mõtlemine ongi iga tõelise innovatsiooni süda. Ärimaailmas riisub suurima kasumi see, kes suudab luua toote, mille kopeerimise keeruks annab piisava edumaa. See tähendab teaduse viimase sõna ärakasutamist sisuliste eeliste kindlustamiseks.
Vastuse küsimusele, kas Eesti idufirmad suudavad kaasata parimaid tehnoloogilisi teadmisi, loe tänasest Äripäevast.