• OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • OMX Baltic−0,42%300,01
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,6%2 068,62
  • OMX Vilnius0,24%1 202,47
  • S&P 5000,31%6 217,36
  • DOW 30−0,08%44 458,57
  • Nasdaq 0,79%20 361,99
  • FTSE 100−0,12%8 774,69
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,1
  • 17.06.13, 08:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kindlustusturu trendid soosivad kliendi huve

Kindlustussektori olemuselt loomulik areng on see, et kliendid soovivad seltsidelt järjest kvaliteetsemat teenust. Mis on kliendi jaoks kindlustusvaldkonnas tavapärane tõehetk? Loomulikult tema kahjujuhtumi käsitlemine. Just sel hetkel selgub, kas kliendisõbralikkus on ainult lubadus kodulehel ja telereklaamis või väljendub see ka tegudes.
Tervikuna on kindlustusturg iga aastaga kliendisõbralikum. Kliendil on järjest rohkem võrreldavat infot toodete, nende hindade ja sisu kohta. Samas on Eestis kindlasti veel arenguruumi - näiteks Suurbritannias sõlmitakse üle 65% autokindlustusest ja 40% eraisikute varakindlustusest veebis, kuid mitte kindlustusseltsi või maakleri kodulehtedel, vaid peamiselt hinnavõrdlusportaalides. Kindlustuse müümine mobiilis teeb meie turul samuti alles esimesi samme.
Finantssektori kliendisuhtluses on juba mõnda aega teemaks, et erinevate väga efektiivsete veebipõhiste lahenduste tõttu on kliendid oma pangast või kindlustusseltsist mõnevõrra kaugenenud. Seega on lojaalsete klientide hoidmine ja nende hulga kasvatamine üheks kõige keerulisemaks ülesandeks kõigile turuosalistele. Oluline on liikuda personaalsema ja sisulisema kliendisuhtluse poole kanalis, mida klient eelistab - olgu seda siis kontor, telefon või veebi teel nõu andmine.
Tegevuse efektiivsus on jätkuvalt väga oluline teema. Rahvusvaheliste finantsurgude madalad intressimäärad sunnivad kindlustusseltse oma fookust suunama rohkem kindlustusriskidele. Seltsid püüavad parandada oma tehnilisi tulemusi, pöörates rohkem tähelepanu hindadele ja tegevuskuludele. Kriitilise pilguga vaadatakse üle nii oma kontorivõrk kui ka sisemise toimimise efektiivsus. Inimeste arv Eesti kindlustussektoris lähema aasta jooksul kindlasti väheneb.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Eesti kindlustusturu lähitulevikku tervikuna iseloomustades võib öelda, et võidujooks iga kliendi pärast hoogustub. Need seltsid, kes oma klienti kõige paremini tunnevad ning suudavad talle pakkuda sobivaid lahendusi, on võitjad. Ettevõtjad ja eraisikud võidavad nendest arengutest lähitulevikus igal juhul. 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 12 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele