• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,73
  • 30.09.13, 06:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uuenda koos kundega - või sure!

Üks ettevõtja ütles mulle, et nad pole innovaatiline firma, vaid keskenduvad kasumi tootmisele. Innovatsioon on tõesti riskantne ning põhimõtet „uuenda või sure“ on veel tänagi paljudel keeruline mõista, kirjutab Euroopa Innovatsiooniakadeemia juht Alar Kolk.
Et innovatsioon ei sööks kasumit, vaid looks uut kasvu, tuleb tooteid ja teenuseid turule tuua koos klientidega. Ettevõtja ja õppejõud Steve Blank nimetab seda klientide leiutamiseks. Tema sõnul ei jää ükski uus toode või ärimudel ellu pärast esimest kohtumist klientidega. Enamasti saadakse siis infot, mida tuleks muuta toote või teenuse kontseptsioonis. Oluline on koos klientidega disainida 10 prototüüpi ning alles siis, kui klient on valmis uue toote eest maksma, tuleks alustada tootmise ja turustamise ettevalmistamist.
Enamasti arvavad aga firmad ja spetsialistid, et nad teavad ise, mida kliendid soovivad. Seetõttu ei ole enamik uutest toodetest edukad. Tehnoloogiate ja toodete kõrval muutuvad ka kliendid väga oluliselt.
Euroopa Innovatsiooniakadeemia juht Alar Kolk selgitab, et tootearendus tuleb kindlasti läbi viia koos klientidega ning toodete ümber tuleb arendada teenused, mis kliente kinnistavad ja uut väärtust loovad. Loe tema arvamuslugu tänase Äripäeva paberlehest.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 13 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele