• OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,08
  • OMX Baltic−0,81%299,94
  • OMX Riga−0,77%880,03
  • OMX Tallinn−0,35%2 056,17
  • OMX Vilnius0,12%1 193,99
  • S&P 500−0,03%5 980,87
  • DOW 30−0,1%42 171,66
  • Nasdaq 0,13%19 546,27
  • FTSE 100−0,58%8 791,8
  • Nikkei 225−1,02%38 488,34
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,87
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%90,08
  • 12.05.16, 11:24
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nissan ostab kolmandiku Mitsubishist

Nissani üritab väikeautode turul kanda kinnitada, omandades skandaalidest räsitud Mitsubishi aktsiapakist ligi kolmandiku.
Mitsubishi Motorsi president ja tootmisdirektor Tetsuro Aikawa.
  • Mitsubishi Motorsi president ja tootmisdirektor Tetsuro Aikawa.
  • Foto: EPA
Tehingu väärtuseks hinnatakse 1,8 miljardit eurot ning selle on juba heaks kiitnud Mitsubishi juhatus. Nissani juhtkond arutab tehingut täna toimuval korralisel koosolekul, mis eelneb ettevõtte esimese kvartali tulemuste teatavaks tegemisele, kirjutas Reuters. Kolmandik oleks Jaapani seaduste järgi kontrollpaki omandamine, mis annaks Nissanile ka suurima otsustusõiguse ettevõttes.
„Nissan tahab tõenäoliselt väikeautode turul laieneda ning seda ka arenevatel turgudel,“ kommenteeris T&D analüütik Kiyoshi Yamanaka osaluse omandaja huve. Yamanaka hinnangul tundub kolmandiku omandamine Mitsubishis siiski vaid pooliku meetmena Nissani eesmärkide saavutamisel. „Edasine sõltub sellest, kui hästi suudetakse saavutada kontroll ettevõtte juhtumise üle ning taastada brändi maine ja väärtus,“ selgitas ta. „Suurima kasu saab Nissan muidugi sellest, et Mitsubishi on juba Kagu-Aasia turgudel kanda kinnitanud,“ kirjeldas Yamanaka ka aspekte, mida Nissan tehingust võidab.
Mitsubishi on brändina tuntud nii Tais, Indoneesias kui ka Filipiinidel, samas kui Nissanil on nendele turgudele sisenemine seni keerukaks osutunud.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kahe ettevõtte koostöö ulatub tegelikkuses juba viie aasta tagusesse aega, kui sõlmiti partnerlus arendustegevuse ja tootmise valdkondades. Siiani pole aga osalustega kaubeldud.
Mitsubishi sattus hiljuti viimaste kümnendite suurimasse skandaali, kus ilmnes, et ettevõte on oma autode ökonoomsust paremaks valetanud. Kaks skandaali kistud mudelit paisati Jaapanis turule ka Nissani kaubamärgi all. Pettuse ilmsikstulek on Mitsubishi väärtust ligi 3 miljardi dollari võrra kahandanud.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 28 p 9 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele