Tesla teatas eile, et ettevõte toob turule elektriautode mudelite uued versioonid, mis on maailma kiireimad autod. Kas see on nii?
P100D Model S suudab „mängurežiimil“ (Ludicrous mode) kiirendada 0-60 miilini tunnis (peaaegu 100 km/h) vaid 2,5 sekundiga. Tesla Model X sportmaastur suudab sama teha 2,9 sekundiga. Uued 100 kilovatt-tunnised akud võimaldavad korraga sõita üle 300 miili.
Sellised kiirused on hullumeelsed ja selletaolisi tulemusi suudavad teha vaid superautod, mida on toodetud väikestes kogustes. Nende hulka kuuluvad näiteks 1,4 miljonit maksev LaFerrari, Porsche 845 000 dollarine 918 Spyder ja Bugatti 2,3 miljonit maksev Veyron Grand Sport Vitesse.
Tesla uus Model S maksab aga vaid 134 500 dollarit ning kiirenduses ei jää see alla ühelegi autole. Isegi seitsme istmega Tesla sportmaastur teeb McLaren 675LT-le silmad ette.
Sellisel kiirusel sõites on kiirendus suurem kui maa külgetõmbejõu tõttu tekkiv kiirendus. Pea ja õlgade toetamine võib olla raskendatud, kui sa ei ole seljatoe vastas. Kõige imelikum tunne on Tesla puhul ehk see, et kiirendusel ei tee auto häält ning rehvid ei vilise.
Allpool on graafik, mis näitab, kus
Tesla hinna ja kiirenduse poolest asetseb. Tõesti, uus Model S on omaette kategoorias, arvestades hinda ja asjaolu, et tegemist on neljaukselise sedaaniga.
- Erinevad autod kiirenduse ja hinna järgi. Foto: Bloomberg
Seotud lood
Ettemaksed on tehingute tegemisel tavalised, kuid samas kaasnevad nendega alati ka riskid. Pole just harvad olukorrad, kus tarnija ei suuda finantsraskuste või tarneahela häirete tõttu tellimust täita, misjärel võivad ettevõtted oma rahast ilma jääda. Balti riikides tegutsev krediidikindlustusmaakler Credeo pakub koostöös Allianz Trade’iga, üleilmse juhtivettevõttega krediidikindlustuse valdkonnas, ettemaksete kindlustamise teenust, mis pakub lisakaitset just selliste olukordade puhul.