Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Prantslased panevad päikesepaneelid asfaldi alla

    Kui praegu on päikesepaneelid katusel tavapärane nähtus, võivad paneelid jõuda ka asfalti alla.Foto: epa

    Prantsusmaa energiaettevõtte Bouygues tütarettevõte Colas on nõuks võtnud asfaltteedele uue elu anda ning paigutada sinna alla päikesepaneelid, mis hakkavad energiat tootma.

    Colas arendas välja päikesepaneelid, mida saab panna asfaldi alla ning mis on nii tugevad, et ei lähe katki ka juhul, kui sealt 18rattaline veok üle peaks sõitma, kirjutab Bloomberg.
    Pärast üle viie aasta kestnud uuringuid on ettevõte nüüd valmis paneelid käiku laskma ning plaanib need paigaldada maailmas 100 teelõigule. Laiemasse kasutusse peaks tehnoloogia jõudma juba 2018. aastal.
    “Tahtsime anda teedele teise elu,” kommenteeris Colas’ tehnoloogiajuht Philippe Harelle, tuues näiteks farmid, kus omanikud on katnud suure osa maa-alast päikesepaneelidega, kuid kus sõiduteedel teisene kasutus veel puudub.
    Kuna päikesepaneelide hind aina langeb, on paljud ettevõtted hakanud neid ka muudes valdkondades kasutama. Näiteks avaldas Tesla investoritele üllatuseks läinud kuul, et lõi katusesindli, mis teenib ka päikesepaneeli eesmärki. Päikesepaneelidest kõnniteedesse paigaldamisse on rääkinud ka Rootsi ettevõte Scania ning USA firma Solar Roadways.
    Testteed tulevad
    Colas’ teatel on asfaldialused päikesepaneelid üsna sarnased nendega, mida paigaldatakse katusele. Küll aga kaetakse need paneelid omakorda mitmekordse plastikkihiga, mis väldib paneeli purunemist, kui rasked sõidukid neist üle vuravad. Elektrijuhtmed ning muu taoline on paigaldatud tee sisse.  
    Lühikest, kilomeetrist lõiku hakati ehitama juba möödunud kuul Prantsuse külas Tourouvre’is. Kokku paigaldatakse tee sisse 2800 ruutmeetrit päikesepaneele ning nende elektritootmise tippvõimsus peaks olema 280 kilovatti. Külas elab 5000 inimest ning arvutuste kohaselt peaksid paneelid tagama kogu külale aastase elektrivarustuse.
    Ettevõtte sõnul maksab praegu ruutmeetri päikesepaneelide asfaldi alla panek ning süsteemide hooldus umbes 2000-2500 eurot. Küll aga on ettevõte lubanud, et juba aastaks 2020 peaks hind märkimisväärselt langema ning vahe traditsiooniliste ehk katuse päikesepaneelide ülalpidamisega on pea olematu.
    Ettevõtte sõnul valmib teine testtee elektriautode laadimiseks ning kolmas peaks aitama ülal pidada vesinikutehast. Päikesepaneelidega testteed rajatakse Kanadasse ja USAsse, tehnoloogia peaks levima ka Euroopa Liidu riikidesse.
    “Peame toodet testima erinevates kliima- ja liiklustingimustes,” selgitas Harelle. “Meie eesmärk on leida, missugused on toote limiidid. Praegu kardame, et lumekoristuse korral võib tekkida probleeme,” arutles ta.
    Analüütikud on aga mõnevõrra skeptilised. On välja toodud, et paneelide ühenduskohad võivad olla tehnoloogia kõige problemaatilisem pool, samuti leitakse, et kogu süsteem on liiga kallis ning inimesed ilmselt eelistavad traditsioonilisi katusel päikesepaneele.
    “Oleme näinud, et päikesepaneele integreeritakse erinevatesse kohtadesse, näiteks akendesse ja autokatusele. Seda kõike tänu paneelide hinnalangusele,” kommenteeris Bloombergi analüütik Pietro Radoia. “Samas ma ei usu, et teedel see asi eriti minema hakkab, kui just paneelide jaoks vaba põllumaa otsa ei saa,” jäi ta kahtlevaks.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.