Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Gazpromi tüli Euroopa Liiduga võib saada lõpu

    GazpromFoto: Scanpix/Reuters

    Venemaa energiahiid on lubanud teha kolm olulist muudatust. "See on paljulubav hetk," ütles konkurentsivolinik Margarethe Vestager, vahendas uudisteagentuur Bloomberg.

    Euroopa Liit on olnud seisukohal, et Gazprom kahjustab konkurentsi Euroopa Liidu turul ning on rikkunud konkurentsireegleid riikides, kus ta on turul domineerivas positsioonis. Nende riikide seas on Balti riigid, Bulgaaria, Tšehhi, Ungari, Poola ja Slovakkia.
    „Nüüd on meil [laual] ettepanekud, mis võimaldaksid Kesk- ja Ida-Euroopa elanikel küttekulusid kokku hoida,“ ütles Vestager esmaspäeval. 
    Üle 30 protsendi Euroopa Liidu gaasist tarniv Gazprom on lubanud teha järgmised muudatused:
    Kaotab piiriülese gaasimüügi piirangud Kesk- ja Ida-Euroopa riikides. See tähendab, et Gazprom ei takista riikidel gaasi edasimüüki.Kesk- ja Ida-Euroopa gaasi hinna üle on nimetatud riikidel tulevikus võimalik Gazpromiga läbirääkimisi pidada, kui hind erineb võrdlusena kasutatavast Lääne-Euroopa hinnast.Gazprom annab tulevikus võimaluse vahetuslepinguteks, mis võimaldavad tarnida gaasi esialgselt kokkulepitud sihtkohtade asemel Balti riikidesse.
    Euroopa Komisjon annab seitsme nädala jooksul võimaluse kõikidele osapooltele kommentaare teha. Seejärel teevad konkurentsiametnikud lõpliku, Gazpromile siduva otsuse. Juhul kui Gazprom lubadusi ei täida, on Euroopa Komisjonil võimalus trahvida ettevõtet kuni 10% kogu maailmas teenitud aastase käibe ulatuses. See tähendaks Gazpromi puhul miljardeid eurosid.
    Euroopa Komisjon: Eesti gaasituru olukord on paranenud
    Eestiga seoses on Komisjoni peamine see, et Gazprom isoleeris Eesti gaasituru ja võis Eestis, eeskätt vedelgaasibörsil, küsida Lääne-Euroopa hindadest tunduvalt kõrgemat hinda.
    Eesti gaasituru olukord on Euroopa Komisjoni andmetel viimastel aastatel paranenud. Seda eelkõige tänu veeldatud maagaasi ujuvterminalile Leedus Klaipedas. Praeguseks on Eesti tarbijatel juurdepääs veeldatud maagaasi ülemaailmsetele turgudele nii hädaolukorras toimetulemiseks kui ka alternatiivsete tarneallikate otsimiseks.
    Hoolimata olukorra paranemisest ning Eesti ja Gazpromi vahelise gaasitarnelepingu lõpetamisest 2015. aasta lõpus on Gazpromil juhtiv roll Eestis gaasihulgimüügiturul ning Eesti tarbijad ostavad gaasi ikka Gazpromilt. Eesti gaasiturg on endiselt suurel määral isoleeritud. Isoleeritus on osaliselt tingitud Gazpromi seatud territoriaalsetest piirangutest, mis on sätestatud Kesk- ja Ida-Euroopa tarbijatega sõlmitud gaasitarnelepingutes.
    Teine põhjus on juurdepääsu puudumine gaasivõrkude vahelistele ühendustele Balti riikide ning ülejäänud Kesk- ja Ida-Euroopa vahel, mis võimaldaks gaasiimporti mitmekesisemaks muuta.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Elektriautotootja rahamure pani suured aktsiapakid liikuma
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Stockholmis noteeritud Volvo Cars jagas finantsprobleemides elektriautotootja Polestari osaluse oma aktsionäridele, kelle seas suurim on Hiina Geely. Geely omakorda müüs suure paki veokitootja Volvo aktsiaid, et Polestari toetamiseks raha vabastada.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Viljar Arakas ja Robert Kitt said eelarvenõukokku
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.
Eesti Panga nõukogu nimetas teisipäeval toimunud istungil ametisse Eesti eelarvenõukogu uue koosseisu, mis alustab tööd mai keskpaigas.