Tallink Grupi auditeeritud majandusaasta aruandest selgub, et mullu veeti kontserni laevadel 9,5 miljonit reisijat. Samas jäid nii käive kui ka kasum 2015. aastale alla.
- Tallinki reisilaev Tallinna sadamas. Foto: Raul Mee
Tallinki teatel on nad suutnud Läänemere põhjaosas kasvatada turuosa 48 ning Soome-Rootsi liinil 54 protsendini. Tulu vähenes prahtimistegevusest, sest võrreldes eelmise majandusaastaga prahtiti laevu välja vähem: 2015. aasta esimeses pooles müüdi kaks väljaprahitud laeva - Silja Festival ja Regina Baltica. Lisaks lõppes kruiisilaeva Silja Europa prahileping ning laev naasis 2016. aasta märtsis Tallinna-Helsingi liinile. Kolm Superfast laeva on Tallinkil endiselt välja prahitud. Kuna aga liinitegevusega käivad kaasas suuremad opereerimiskulud kui prahtimise puhul, siis tuligi vahe sealt sisse.
Kokku teenis kontsern müügitulu 937,8 miljonit eurot – võrdluseks, aasta varem oli see 945 miljonit. Puhaskasumiks kujunes mullu 44,1 miljonit eurot ehk 0,066 eurot aktsia kohta, mida oli võrreldes möödunud möödunud perioodi 59,1 miljoni euroga ligi veerandi võrra vähem.
2016 kujunes ka aktsionäride jaoks omamoodi heaks aastaks: kokku jaotati investorite vahel dividendide ja aktsiakapitali vähendamise raames üle 53 miljoni euro.
Praegu kaupleb Tallinki aktsia Balti börsil 0,95 euro juures ning Swedbanki analüütikute hinnangul oleks aktsial jõudu tõusta 1,11 euro juurde.
Seotud lood
Viimaste aastate arengu najal on selge, et Põhja-Tallinnast on kujunemas pealinna uus 15 minuti linna põhimõtetel toimiv hot-spot. Selle keskpunktiks jääb kaasaegse hingamise saanud endine Volta tööstuskvartal, mis üllatab linnaelanike juba sel sügisel nii mõnegi kauaoodatud uudisega.