Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Admiral Markets plaanib ka aktsiaid emiteerida

    Admiral Marketsi juhatuse liige Dmitri Lauš ja tegevjuht Sergei Bogatenkov.Foto: Admiral Markets

    Elu Eesti börsil elavneb: rahvusvaheline veebipõhise kauplemisteenuse pakkuja Admiral Markets korraldab 5 miljoni eurose mahuga võlakirjaemissiooni.

    Võlakirjade abil plaanib Admiral Markets kiiret kasvu jätkata ning ärimahtu suurendada. Grupi tegevjuht Sergei Bogatenkov ütles, et eesmärk on kolme aasta jooksul kolm korda suuremaks kasvada. Võlakirjadega kogutud raha läheb tema sõnul täies mahus ettevõtte omavahendite suurendamiseks.
    Ohuks regulatsioonid
    Bogatenkov ütles, et emissiooni mahuks panid nad seadusega lubatud maksimaalse suuruse. Viimase aastaaruande järgi teenis Admiral Markets kauplemistegevusest 23 miljonit eurot tulu ning aktsionäride omakapital ulatus 24,4 miljoni euroni. Et nad on vahepeal Bogatenkovi sõnul suuremaks kasvanud, siis on võimalik emissiooni teoreetiliselt 7 miljoni euro peale suurendada.
    Bogatenkovi sõnul on neil kasvuruumi küllaga. Ettevõttel on kontor 16 riigis, prioriteetseteks turgudeks peab Admiral Markets Saksamaad, Suurbritanniat, Poolat, Hispaaniat. „Aga ka Eesti – peame olema jõulised ja edukad koduturul,“ rõhutas Bogatenkov.
    Asutaja Dmitri Lauši hinnangul on ettevõtte kõige suuremad riskid seotud regulatsioonidega. Jaanuaris käivitub uus regulatsioonipakett MiFid II ning Lauši sõnul pole praegu kellelegi selge, kuidas või millisel määral see turuosalisi mõjutama hakkab.
    „Praegu on väga palju ebamäärasust,“ nentis Bogatenkov. „Kuigi räägitakse, et Euroopa Liit on üks suur turg, siis tegelikult ikkagi on igal riigil oma seadused, mis riigiti erinevad.“
    Lauš lisas, et kui praegu kulub regulatsioonide ja seadustega seotud kuludele ligikaudu 5 protsenti kontserni eelarvest, siis tema hinnangul võib see number tulevikus kasvada.
    Uute võimaluste otsingud
    Võimalusi näeb Lauš näiteks plokiahela tehnoloogias. „Analüüsime plokiahela süsteemi ja avame tulevikus mõned suunad. Järgmisel aastal võiksid juba esimesed pilootprojektid valmis olla,“ ütles Lauš.
    Et plokiahela-projektidel edu oleks, tuleks aga ka riigil seadustega õlg alla panna. „Praegu pole riik plokiahela jaoks seaduste poolest valmis,“ nentis Lauš. Tema sõnul saaks süsteemi edukalt rakendada isikutuvastussüsteemide puhul – praegugi turul on juba olemas 3D-identifitseerimislahendused, mida Lauš kasutada sooviks. Samuti võiks tema hinnangul lisada ID-kaardile plokiahela-funktsiooni.
    Ei välista aktsiaid
    Kas Admiral Markets plaanib tulevikus ka aktsiaid emiteerida? „Miks mitte? Kindlasti,“ vastas Bogatenkov. Samas lisas ta, et enne kaht aastat see kindlasti ei juhtu. „Eestis on nii vähe börsiettevõtteid, tahaks lisa,“ ütles Lauš, kes avaldas lootust, et ka teised Eesti firmad julgemalt börsile läheksid. „Saan aru, et protsess on liiga raske, võtab palju aega, aga ehk saab tulevikus lisa,“ ütles Lauš.
    Praegu on mehed rahul, et said võlakirjaemissioonidega börsile omamoodi järjepidevust tuua – nii emiteeris LHV võlakirju aastal 2015 (emissiooni maht 15 miljonit eurot, aastane intressimäär 6,5%), talle järgnes 2016. aastal Inbank (emissiooni maht 6,5 miljonit eurot, aastane intress 7%) ning nüüd astub sellesse ritta Admiral Markets.
    8protsendine intress
    Allutatud võlakirjade märkimisperiood algas täna ning kestab 19. detsembrini. Ühe võlakirja nominaalväärtus on 100 eurot ning Admiral Markets pakub aastaseks intressimääraks 8 protsenti. Bogatenkov ütles, et praeguste plaanide järgi saaks võlakirjadega kauplema hakata kõige varem 28. detsembril.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Balti turul kaubeldi enim tugevast kvartalist teatanud LHV aktsiatega
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Kuna LHV teatas täna, et panga esimese kvartali tulude taga olid laenuportfelli ja intressitulude kasv, siis pakkus aktsia investoritele huvi ning vahetas omanikku 442 468 euro eest ning kallines +0,73%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.