• OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 808,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,32
  • OMX Baltic0,01%300,04
  • OMX Riga0,11%893,97
  • OMX Tallinn0,00%2 068,71
  • OMX Vilnius0,21%1 204,98
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,55%8 823,2
  • Nikkei 2250,06%39 808,51
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%93,32
  • 23.05.18, 11:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinki investor: Helsingi börsile minek on hea turgutus

Avaroni investeeringute juht Peter Priisalm leiab, et Tallinki otsusel Helsingi börsile minna võib olla aktsia hinnale turgutav mõju, kuid topeltnoteerimise läbikukkumise korral läheb siinsete investorite elu kibedaks.
Peter Priisalm, Avaroni investeeringute juht
  • Peter Priisalm, Avaroni investeeringute juht
  • Foto: Erik Prozes
Eesti investeerimisfond Avaron hoiab aastaid oma portfellis Tallinki aktsiaid. Investeeringute juhi Peter Priisalmi hinnangul võib Helsingi börsile minek olla aktsia hinnale positiivse mõjuga, sest aktsia muutub Skandinaavia investoritele kättesaadavamaks. Seetõttu võib ka nõudlus suureneda.
Priisalmi sõnul on Tallinkil topeltnoteerimisel suur eelis teiste Eesti ettevõtete ees: tegu on firmaga, mis erilist tutvustamist ei vaja.
"Kuna Tallinki klientuurist moodustavad suure osa Skandinaavia päritolu inimesed, siis on nende teenused ka sealsetele investoritele hästi teada. Seega ei ole neil keeruline langetada investeerimisotsust. Seda enam, et Helsingi börsil on juba noteeritud sarnane laevandusettevõte, Viking Line," selgitas Priisalm.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viking Line'ist parem
Noteerimise üks argumente ongi Priisalmi hinnangul ilmselt see, et Tallinki majandusnäitajad on Viking Line’i omadest oluliselt paremad.
"Kui Tallinki kolme viimase aasta keskmine rahavoog majandustegevusest on 158 miljonit eurot, siis Viking Line’il on see number 41 miljonit. Seejuures on Tallinki laevastik palju noorem, nii et ka investeeringute järgne vaba kassavoog on Tallinkil oluliselt suurem. Võla suhe omakapitali on Viking Line’il küll madalam kui Tallinkil (37% vs 56%), kuid pärast investeerimist plaanitavasse uude laeva tõuseb see Viking Line’il märkimisväärselt, mis toob ilmselt kaasa dividenditulu vähenemise," selgitas Priisalm.
Ühte ohu kohta Priisalm siiski näeb. "Juhul, kui Helsingis noteerimine ei tõmba ligi uusi investoreid, siis on topeltnoteerimise negatiivseks aspektiks käibe killustumine kahe börsi vahel, mille tulemusena likviidsus Tallinna börsil väheneb."

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 13 p 4 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele