• OMX Baltic−0,25%300,53
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,34%2 073,99
  • OMX Vilnius0,18%1 201,74
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,45%8 746,09
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • OMX Baltic−0,25%300,53
  • OMX Riga−0,06%892,98
  • OMX Tallinn−0,34%2 073,99
  • OMX Vilnius0,18%1 201,74
  • S&P 5000,00%6 198,01
  • DOW 300,00%44 494,94
  • Nasdaq −0,82%20 202,89
  • FTSE 100−0,45%8 746,09
  • Nikkei 225−0,56%39 762,48
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,66
  • 29.03.19, 09:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uberi konkurendi IPO näitab börsile tulijatele rohelist tuld

Aasta esimese suure USA tehnoloogiafirma Lyfti börsidebüüt sai tugeva alguse, aktsia avamishind määrati varasemast kõrgemaks.
Euroopa konkurendid hoiavad tänasel IPOl pingsalt silma peal.
  • Euroopa konkurendid hoiavad tänasel IPOl pingsalt silma peal.
  • Foto: Reuters/Scanpix
Sõidujagamisteenus Lyft, kelle aktsiad alustavad kauplemist USA börsil täna õhtul, saab kauplemisele vastu minna enesekindlalt, sest IPOle eelnenud nõudlus on näidanud aktsia vastu tugevat nõudlust. 72 dollari peale seatud aktsia hind annab San Francisco ettevõttele 24 miljardi dollarilise turuväärtuse, mis teeb temast viimase kahe aasta suurima tehnoloogiafirma noteerimise, kirjutab Wall Street Journal.
Kui varasem indikeeritud aktsiahinna vahemik oli 62 kuni 68 dollarit, tõstis investorite tugev nõudlus hinna 70-72 dollari vahemikku. Ettevõte tõstab samuti müüdavate aktsiate arvu varasema 30,8 miljoni aktsia pealt 32,5 miljonile, mis toob Lyfti bilanssi 2,34 miljardit dollarit lisakapitali.
Lyfti IPOl hoiavad pingsalt silma peal Euroopa sõidujagamisettevõtted, nende hulgas Eesti Bolt (endine Taxify – toim). Euroopa ettevõtted pole saanud arvestada USAga võrreldava erakapitali rahastusega ning on enda sõnul keskendunud rohkem kulude kokkuhoiule. „Sa pead olema rohkem keskendunud tegevusele ja kuludele, mis Silicon Valley ettevõtetel niivõrd loomulikult välja ei tule, seega ma arvan et meil on suur konkurentsieelis,“ rääkis Bolti asutaja Markus Villig intervjuus CNBCle.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kuigi Lyfti turuväärtus on 72 dollarilise aktsiahinna pealt ligikaudu 24 miljardit, lõpetas firma 2018. aasta 911 miljoni dollarilise kahjumiga. Uberi kahjum kujunes eelmisel aastal veelgi suuremaks – ligikaudu 1,8 miljoni dollariliseks.
Villig rääkis, et Bolt on alates 2013. aastast kulutanud vähem kui 100 miljonit dollarit. Hetkel tegutseb Bolt kolmekümnes riigis Euroopas ja Aafrikas ning kasutajate arv küündib 25 miljonini. „Me oleme alati keskendunud sellele, kuidas olla võimalikult kokkuhoidlikult iga dollariga, mis me kulutame.“
Villigu sõnul on IPO pikas plaanis kindlasti laual, kuid järgmise aasta-paari jooksul seda arvatavasti oodata ei ole.
Sõidujagamisteenuste turul on näha ka konsolideerumise märke. Sel nädalal ostis Uber üle 3 miljardi dollari eest Lähis-Idas tegutseva konkurendi Careemi, kes on Boltiga võrreldavas suurusjärgus. Tegemist on esimese korraga, kui Uber kedagi ostab. See võib tekitada investorites lisahuvi väikeseid kiiresti kasvavaid sõidujagamisettevõtteid rahastada.

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 14 p 17 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele