• Jaga lugu:

    Uberi konkurendi IPO näitab börsile tulijatele rohelist tuld

    Euroopa konkurendid hoiavad tänasel IPOl pingsalt silma peal. Foto: Reuters/Scanpix

    Aasta esimese suure USA tehnoloogiafirma Lyfti börsidebüüt sai tugeva alguse, aktsia avamishind määrati varasemast kõrgemaks.

    Sõidujagamisteenus Lyft, kelle aktsiad alustavad kauplemist USA börsil täna õhtul, saab kauplemisele vastu minna enesekindlalt, sest IPOle eelnenud nõudlus on näidanud aktsia vastu tugevat nõudlust. 72 dollari peale seatud aktsia hind annab San Francisco ettevõttele 24 miljardi dollarilise turuväärtuse, mis teeb temast viimase kahe aasta suurima tehnoloogiafirma noteerimise, kirjutab Wall Street Journal.
    Kui varasem indikeeritud aktsiahinna vahemik oli 62 kuni 68 dollarit, tõstis investorite tugev nõudlus hinna 70-72 dollari vahemikku. Ettevõte tõstab samuti müüdavate aktsiate arvu varasema 30,8 miljoni aktsia pealt 32,5 miljonile, mis toob Lyfti bilanssi 2,34 miljardit dollarit lisakapitali.
    Lyfti IPOl hoiavad pingsalt silma peal Euroopa sõidujagamisettevõtted, nende hulgas Eesti Bolt (endine Taxify – toim). Euroopa ettevõtted pole saanud arvestada USAga võrreldava erakapitali rahastusega ning on enda sõnul keskendunud rohkem kulude kokkuhoiule. „Sa pead olema rohkem keskendunud tegevusele ja kuludele, mis Silicon Valley ettevõtetel niivõrd loomulikult välja ei tule, seega ma arvan et meil on suur konkurentsieelis,“ rääkis Bolti asutaja Markus Villig intervjuus CNBCle.
    Kuigi Lyfti turuväärtus on 72 dollarilise aktsiahinna pealt ligikaudu 24 miljardit, lõpetas firma 2018. aasta 911 miljoni dollarilise kahjumiga. Uberi kahjum kujunes eelmisel aastal veelgi suuremaks – ligikaudu 1,8 miljoni dollariliseks.
    Villig rääkis, et Bolt on alates 2013. aastast kulutanud vähem kui 100 miljonit dollarit. Hetkel tegutseb Bolt kolmekümnes riigis Euroopas ja Aafrikas ning kasutajate arv küündib 25 miljonini. „Me oleme alati keskendunud sellele, kuidas olla võimalikult kokkuhoidlikult iga dollariga, mis me kulutame.“
    Villigu sõnul on IPO pikas plaanis kindlasti laual, kuid järgmise aasta-paari jooksul seda arvatavasti oodata ei ole.
    Sõidujagamisteenuste turul on näha ka konsolideerumise märke. Sel nädalal ostis Uber üle 3 miljardi dollari eest Lähis-Idas tegutseva konkurendi Careemi, kes on Boltiga võrreldavas suurusjärgus. Tegemist on esimese korraga, kui Uber kedagi ostab. See võib tekitada investorites lisahuvi väikeseid kiiresti kasvavaid sõidujagamisettevõtteid rahastada.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Elektri hind lööb gongi: ongi aeg!
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Inimene hakkab ikka tegutsema siis, kui viimane häda käes ja surm silme ees. Ent miks oodata selg-vastu-seina-hetke, kui antakse juba ilmseid märguandeid, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
"Ma ei investeeri aktsiatesse eraisikuna. Kas tahate teada, miks?"
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Kui 10 aastat tagasi loodud investeerimiskonto süsteem oli omal ajal oluline samm eraisikuna investeerimise soodustamiseks, siis nüüdseks kannatab see väheste uuenduste all ja muudatused üldises maksukeskkonnas on teinud ettevõtte alt aktsiatesse investeerimise üha atraktiivsemaks.
Volikokku pürgijad: Tartust peab saama maailma ja maailmast Tartusse
Tartu valimisnimekirjade esindajad ei pea seda linna maailma nabaks, kuhu inimesed jäävad ja tulevad iseenesest, küll aga kogu Lõuna-Eesti arengut mõjutavaks ettevõtluskeskuseks. Niisugune paik vajab häid ühendusi, selgub Äripäeva valimiste-eelsest küsitlusest.
Tartu valimisnimekirjade esindajad ei pea seda linna maailma nabaks, kuhu inimesed jäävad ja tulevad iseenesest, küll aga kogu Lõuna-Eesti arengut mõjutavaks ettevõtluskeskuseks. Niisugune paik vajab häid ühendusi, selgub Äripäeva valimiste-eelsest küsitlusest.
Lepinguga salatsev KredEx rikkus reegleid ja andis Porto Francole liiga vabad käed
Andmekaitse inspektsiooni teatel rikkus KredEx teabenõude täitmise korda, kui ei võimaldanud Äripäeval soovitud vormis Porto Franco laenulepinguga tutvuda.
Andmekaitse inspektsiooni teatel rikkus KredEx teabenõude täitmise korda, kui ei võimaldanud Äripäeval soovitud vormis Porto Franco laenulepinguga tutvuda.