Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Uber ei pruugi kasumisse jõudagi

    Kuigi Uber on viimase kolme aasta jooksul kiirelt kasvanud, on ettevõte kasumisse jõudmisest kaugel, kirjutab Reuters.

    Uberi eeliseks peetakse tema globaalset haaret, kuid kasumisse jõudmine sõltub sellest kui kiiresti suudab ettevõte tegevuskulusid alandada, minnes üle isejuhtivatele autodele.Foto: Reuters/Scanpix
    Börsile mineku dokumentides esitati esimene põhjalik finantsprofiil kümne aasta vanusest ettevõttest, mis sai alguse lumisest ööst, kui firma asutajal ei õnnestunud kuidagi taksot leida. Uber on taksonduse uuendustega muutnud maailmas arusaamu reisimisest. Kõik pole siiski roosiline. Avalikud skandaalid ja suurenenud konkurents autojuhtide leidmisel ja hoidmisel suurendab Uberi tegevuskulusid lähitulevikus märkimisväärselt ja kuigi Uberil on 91 miljonit kasutajat, aeglustub juurdekasv, pannes kasumisse jõudmise suure küsimärgi alla. Seda ei pruugi mitte kunagi juhtuda, arvavad analüütikud.
    2018. aasta lõpus oli Uberil kuus keskmiselt 91 miljonit aktiivset kasutajat. Seda on ligi 33 protsenti rohkem kui 2017. aastal, kuid väiksem 51protsendisest kasvust 2016. aastal. Kasutajate arvu, mis näitab ettevõtte ulatuslikku tegevust maailmas, pole firma varem avalikustanud. Kuigi kasutajate andmebaas sisaldab ka teiste teenuste kliente ja sõidujagamist, on see arv peaaegu viis korda suurem kui Lyftil, kes raporteeris oma kasutajate arvuks 18,6 miljonit.
    Kellel on suurem turuosa?
    Uber ütles, et tema turuosa kahanes eelmisel aastal enamikus piirkondades, kuid langus on aeglustunud. Ettevõte väidab, et Ameerika Ühendriikides ja Kanadas on turuosa üle 65 protsendi, samas kui Lyft väidab oma turuosaks 39 protsenti. Üks neist hindab oma osa tegelikust suuremaks. Aastal 2018 sai Uber 11,3 miljardit dollarit müügitulu ja see kasvas 42 protsenti eelneva aastaga võrreldes, kuid jäi alla 106 protsendi suurusele kasvule aasta varem.
    IPO täpset suurust pole Uber veel teatanud. Nädala alguses avalikustatud info kohaselt soovib ettevõte viia turule 10 miljardi väärtuses aktsiapaki ja sellega peaks ettevõtte väärtus kasvama 90–100 miljardini. Investeerimispankurite arvates võib Uberi väärtus kasvada kuni 120 miljardi dollarini. Kuigi Uberi IPO pole sihitud 120 miljardi dollari väärtuseni kasvamisele, saab ettevõtte juhtkond teatud preemiaid ainult siis, kui see tase on saavutatud.
    Uber astub Lyfti jälgedes
    Kui väiksem konkurent Lyft oma börsidebüüdi tegi, sulgus tema aktsia hind päev pärast börsiletulekut ligi 15% allpool ja see saatis eufooriat jahutava signaali teistele avalikule turule minna soovivatele tehnoloogiaettevõtetele. Nüüd, kus dokumendid on esitatud, jätkab Uber börsilemineku teekonda 29. aprillil algava tutvustuskampaaniaga investoritele. Kauplemist New Yorgi börsil plaanitakse alustada mai alguses.
    Uberi tegevuses ja ajaloos on palju küsitavusi. Näiteks kuidas ja mis kiirusega liigub Uber ülemineku protsessis iseliikuvatele sõidukitele, mis alandaks tegevuskulusid tohutul määral. Lisaks on õhus mitmesuguseid kohtuvaidlusi ja skandaale. Näiteks eelmisel aastal lahendas Uber vaidluse ärisaladuste üle isesõitvaid autosid arendava Alphabeti Waymoga, mis süüdistas oma endist inseneri Uberisse arendusjuhiks üleminekul salajaste arendusdokumentide kaasavõtmises.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.